Show simple item record

dc.contributor.authorPetrušonis, Vytautas
dc.date.accessioned2023-09-18T19:48:44Z
dc.date.available2023-09-18T19:48:44Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn1392-4710
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000015041
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/143629
dc.description.abstractMario Botta gimė Mendrisio mieste, Šveicarijoje, 1943 metais. Mokėsi Milano meno licėjuje, vėliau, 1965-1969 metais, studijavo architektūrą Venecijos architektūros universitete. Tuo pat metu jam teko dirbti Le Corbusier ir Louiso I. Kahno asistentu. Savarankišką praktiką pradėjo 1970 metais Šveicarijoje, Lugane. Mario Botta'i didelę įtaką padarė Carlo Scarpa ir Louisas Kahnas. Nors vėlesnių jo darbų atraminiu tašku vis labiau tampa esamos formos ir stiliai, jis lieka ištikimas istorinio determinizmo filosofijai, pagal kurią architektūra yra savojo laikmečio veidrodis. Botta'os darbams būdingas dėmesys topografinėms sąlygoms ir regioninėms subtilybėms. Jo projektuose akcentuojamas meistriškumas ir geometrinė tvarka. Dėl pastangų suderintii tradicinį architektūrinį simbolizmą su estetiniais modernistų principais Botta dažnai priskiriams italų neorealistų judėjimui "Tendenaz".lit
dc.description.abstractMario Botts was born in Mendrisio, Switzerland, trained as a technical draftsmann before he studied at the Liceo Artistico in Milan. From 1965 to 1969 he studied at the Instituto Universitario di Architecttura in Venice. During this same period he worked as an assistant to Le Corbusier and then, to Louis I. Kahn. He opened his own practice in Lugano Switzerland in 1970. Essentially Modernist in approach Mario Botta has been strongly influenced by both Carlo Scarpa and Louis Kahn. Although his later works increasingly accept existing forms and styles as the starting point of design. Botta still adheres to a philosophy of historical determinism in which architecture acts as a mirror of its times. Botta's works characteristically show respect for topographical conditions and regional sensibilities and his designs generally emphasize craftsmanship and geometric order. Because he attempts to reconcile traditional architectural symbolism with the aesthetic rules of the Modern Movement, Botta is often identified with the Italian neo-rationalist group, the Tendenaz.eng
dc.format.extentp. 112-117
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.titlePašnekovas: Mario Botta
dc.title.alternativeInterlocutor: Mario Botta
dc.typeStraipsnis meno, kultūros, profesiniame leidinyje / Article in art, culture, professional publication
dc.type.pubtypeS5 - Straipsnis meno, kultūros, profesiniame leidinyje / Article in art, culture, professional publication
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyArchitektūros fakultetas / Faculty of Architecture
dc.subject.researchfieldH 003 - Menotyra / Art studies
dcterms.sourcetitleArchiforma
dc.description.issueNr. 3-4
dc.publisher.nameArchiforma
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.elaba3788099


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record