Show simple item record

dc.contributor.authorLukaitė, Dainora
dc.contributor.authorKondroška, Vaidotas
dc.date.accessioned2023-09-18T19:54:53Z
dc.date.available2023-09-18T19:54:53Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2029-9974
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000027113
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/144845
dc.description.abstractNagrinėjama galimybė įdiegti daugiajutiklę aerodromo eismo stebėjimo sistemą DAESS (Multilateration) Tarptautiniame Vilniaus oro uoste (toliau – Vilniaus aerodrome). Ši sistema papildytų antžeminio aerodromo eismo sistemą, šiuo metu teikiančią tik pirminės radiolokacijos informaciją bei sudarytų sąlygas plečiant DAESS sistemą jos pagalba stebėti ir oro erdvę. DAESS priima orlaivių spinduliuojamus iš atsakiklių A/C, S ir ADS-B režimais signalus su informacija, kuria remiantis hiperboliniu metodu nustato orlaivių padėtį. DAESS imtuvai priima signalus 1090 MHz kanalu, o užklausimus vykdo 1030 MHz kanalais. Projektas ruošiamas atsižvelgiant i oro uosto saugos reikalavimus ir įrangos galimybes. DAESS sistemos elementai butų statomi atsižvelgiant i ICAO 14 priedo reikalavimus kliūtims aerodrome. DAESS sistemos įrenginiai išdėstomi taip, kad nesukeltų pavojaus manevruojantiems, besileidžiantiems bei kylantiems orlaiviams. Šios sistemos įdiegimas leistų aerodromo vadavietės vadovams vykdyti saugų ir operatyvų darbą esant prastoms matomumo sąlygoms bei tamsiu paros metu.lit
dc.description.abstractA possibility to implement MLAT in Vilnius airport is being considered. This system would supplement ground movement radar system, which currently provides information from primary radiolocation, and with the help DAESS system would also enable airspace surveillance. DAESS receives signals that are being transmitted from transponder‘s mode A/C, mode S or ADS-B with information on which aircraft‘s position is being determined using hyperbolical method. MLAT receivers receive 1090 MHz band signals and interrogate on 1030 MHz band. The project is being prepared according to the airport safety requirements and equipment performance capabilities. DAESS system’s elements should be placed according to airport’s obstacle requirements stated in ICAO Annex 14. System equipment should be placed so as not to cause danger for maneuvering, landing or taking-off aircraft. Installation of this system would enable air traffic controllers to work safer and more expeditious even in low visibility or during dark period of the day.eng
dc.format.extentp. 94-97
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.source.urihttp://www.at.vgtu.lt/index.php/at/article/view/at.2013.22
dc.titleDaugiajutiklės aerodromo eismo stebėjimo sistemos pritaikymas tarptautiniame Vilniaus oro uoste
dc.typeStraipsnis kitame recenzuotame leidinyje / Article in other peer-reviewed source
dcterms.references2
dc.type.pubtypeS4 - Straipsnis kitame recenzuotame leidinyje / Article in other peer-reviewed publication
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyAntano Gustaičio aviacijos institutas / Antanas Gustaitis Aviation Institute
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.ltDAESS
dc.subject.ltAntžeminio eismo stebėjimo sistema
dc.subject.ltHiperbolinis metodas
dc.subject.ltA/C
dc.subject.ltS
dc.subject.ltADS – B režimai
dc.subject.enMLAT
dc.subject.enPrimary radar system
dc.subject.enHyperbolic method
dc.subject.enMode A/C
dc.subject.enS
dc.subject.enADS-B
dcterms.sourcetitleAviacijos technologijos = Aviation technologies
dc.description.issueno. 1
dc.description.volumeVol. 1
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.elaba4041051


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record