Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorKačerauskas, Tomas
dc.date.accessioned2023-09-18T19:55:03Z
dc.date.available2023-09-18T19:55:03Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0235-7186
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000027084
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/144873
dc.description.abstractStraipsnyje, remiantis ribų diskursu, komunikologijos prieigomis ir fenomenologijos nuostatomis, nagrinėjamos akademinės teritorijos ir jų ribos. Plėtojamos šios tezės: 1) akademininkas – dvigubas agentas, ne tik dirbdamas skirtingose institucijose, bet ir priklausydamas skirtingiems akademiniams lygmenims, mokslo idėjoms migruojant iš vienos akademinės teritorijos į kitą; 2) tik priklausydamas tam tikro mito bendrijai, kurios aplinkoje jis formuojasi drauge formuodamas šį mitą, akademininkas tampa savimi; 3) būdamas vienas akademininkas netapatus sau, kitaip tariant, jo nėra be akademinio fono, kurio mito ugdytinis būdamas ir kurį keisdamas jis siektų savo tapatumo; 4) nė viena iš akademinių bendrijų, besivaržančių dėl ribinių teritorijų, komunikuodamos nepraranda teritorijų, priešingai, jos abi išplečia savo žemes, prisijungdamos naujus tyrimo pakraščius bei šalutinius kelius, kurie galiausiai pakeičia ir centro vietą bei vieškelių kryptį; 5) finansuodama akademinių teritorijų įdirbimą valstybė ne tik kontroliuoja universitetus, bet ir prižiūri, kad nebūtų peržengtos nustatytos akademinės veiklos ribos: universitetų karas, sukeldamas nusistovėjusių galios komunikacijos kanalų sumaištį, klibintų valdžios pozicijas; 6) skaldydama ir valdydama valdžia siekia pačių akademininkų rankomis užgniaužti bet kokius kūrybinius ekscesus ir įtvirtinti galios komunikaciją, kurios kanalu tampa akademinis mitas – mokslinės žiūros ir mokslinio žargono visuma, plėtojama tam tikrame universitete; 7) universitetas (ne tik privatus) tampa medija, ne tik pratęsdamas visuomenės vartojimo lūkesčius, bet ir užtikrindamas vartotojiškos visuomenės mainų likvidumą; 8) akademinis regionas – būtina mokslinio mito gyvavimo sąlyga, gyvybinė aplinka, kurioje mitas ne tik skleidžiasi, bet ir įgauna naujas gyvybės formas; 9) ekspertizės, siekiant atidalyti kokybiškas ir nekokybiškas akademines teritorijas, yra magijos salos racionaliame akademinio mito vandenyne.lit
dc.description.abstractThe article deals with the academic territories and their limits on the basis of border discourse, approaches of communicology and phenomenological attitudes. The theses have been developed as follows: 1) an academician is a double agent not only by working in different institutions but also by belonging to different academic levels while scientific ideas migrate from one academic territory to another one; 2) an academician finds his (her) identity only by belonging to the community of a certain myth that has been created by him; 3) being alone, an academician is not identical to himself (herself), i. e. he (she) is nothing without an academic background, which has been changed by him (her) while he (she) is searching for his (her) identity; 4) no academic communities competing for borderland territories lose their territories by communicating, on the contrary, they expand their territories by joining new research rims and subsidiary ways that finally change also the place of the centre and the direction of scientific highways; 5) by financing cultivation of academic territories, the government not only controls the universities but also supervises the established borders of academic activity: academic war would wobble the positions of the government by havocking the established channels of power communication; 6) while dividing and ruling, the government aims to suppress every creative excess with help of academicians and to establish power communication, a channel of which becomes the academic myth as a whole of scientific view and scientific slang to be developed at a certain university; 7) a university (not only private one) becomes the media not only by extending the expectations of society’s consuming but also by ensuring the liquidity of consumer society’s changes; 8) an academic region is a necessary condition of the scientific myth, a vital environment, within which the myth not only develops but also obtains new forms of life; 9) the expertise by reaching to divide the territories of high and low qualities is the island of magic in the rational ocean of the academic myth.eng
dc.format.extentp. 2-10
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbySocial Sciences Citation Index (Web of Science)
dc.relation.isreferencedbyCEEOL – Central and Eastern European Online Library
dc.relation.isreferencedbySocINDEX with Full Text
dc.source.urihttp://mokslozurnalai.lmaleidykla.lt/filosofijasociologija/2013/1/6825
dc.titleAkademinės teritorijos ir jų ribos
dc.title.alternativeAcademical territories and their limits
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.references5
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldH 001 - Filosofija / Philosophy
dc.subject.researchfieldS 008 - Komunikacija ir informacija / Communication and information
dc.subject.ltAkademinės teritorijos
dc.subject.ltAkademiniai mitai
dc.subject.ltGalios komunikacija
dc.subject.ltUniversitetinė aplinka
dc.subject.ltEkspertinė veikla
dc.subject.enAcademic territories
dc.subject.enAcademic myths
dc.subject.enPower communication
dc.subject.enEnvironment of university
dc.subject.enExpertise
dcterms.sourcetitleFilosofija. Sociologija
dc.description.issuenr. 1
dc.description.volumeT. 24
dc.publisher.nameLietuvos mokslų akademijos leidykla
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi000328925700002
dc.identifier.elaba4040442


Šio įrašo failai

FailaiDydisFormatasPeržiūra

Su šiuo įrašu susijusių failų nėra.

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą