Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorOržikauskas, Gytis
dc.date.accessioned2023-09-18T19:55:31Z
dc.date.available2023-09-18T19:55:31Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2029-2341
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000027118
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/144957
dc.description.abstractVienas svarbiausių istorinės architektūros bruožų – geometriškumas – buvo išryškintas modernizmo architektūros teorijoje. Remiantis geštaltpsichologijos teorija, elementarios geometrinės formos ir pagrindinės erdvinės charakteristikos suvoktos kaip antropomorfinis architektūros aspektas: net ir šiandien jos laikomos architektūros kompozicijos pagrindu. Nepaisant to, šiuolaikinės postmodernizmo ir dekonstruktyvizmo architektūros kūrėjai bei kritikai akcentuoja erdvinio naratyvo, kuriamo ne tik erdvės percepcijos, bet ir erdvės santykio su socialinėmis ir kultūrinėmis reikšmėmis, svarbą. Naratyvo, kaip architektūros kompozicinės ypatybės, naudojamos dekonstruktyvizmo ir postmodernizmo architektūros kompozicijose, pavyzdžių galime aptikti tiek užsienyje, tiek Lietuvoje.lit
dc.description.abstractOne of the most important features in historical architectural compositions is geometrical rendition of architectural space and volume. This feature was highlighted in terms of architecture of Modernism. According to the theory of modern architecture and Geschtalt Psychology, elementary geometrical forms and main spatial features were underlined and accepted as anthropomorphic principle of architecture. Even today main spatial characteristics are accepted as a key principle of architectural composition. However, architects and critics of contemporary – post-modern and deconstructive – architecture emphasize the value of architectural narrative achieved not only through perception of space, but also by its relationship to social and cultural meanings and subtext of architecture. A narrative, as architectural feature, is realized in some compositions of the deconstructivist and postmodern architecture, both worldwide and in Lithuania.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 289-295
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyProQuest (nenaudotinas)
dc.relation.isreferencedbyGALE (nenaudotinas)
dc.relation.isreferencedbyICONDA
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/mla.2013.47
dc.titleErdvinis naratyvas ir formos percepcija istorinės ir šiuolaikinės architektūros kompozicijose
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references22
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyArchitektūros fakultetas / Faculty of Architecture
dc.subject.researchfieldH 003 - Menotyra / Art studies
dc.subject.ltNaratyvas
dc.subject.ltDekonstruktyvizmas
dc.subject.ltPostmodernizmas
dc.subject.ltŠiuolaikinė ir istorinė architektūra
dc.subject.enDeconstructivism
dc.subject.enPostmodernism
dc.subject.enNarrative
dc.subject.enContemporary and historical architecture
dcterms.sourcetitleMokslas – Lietuvos ateitis: K. Šešelgio skaitymai – 2013 = Science – future of Lithuania: K. Šešelgis Readings - 2013.
dc.description.issuenr. 3
dc.description.volumeT. 5
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/mla.2013.47
dc.identifier.elaba4041156


Šio įrašo failai

FailaiDydisFormatasPeržiūra

Su šiuo įrašu susijusių failų nėra.

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą