Show simple item record

dc.contributor.authorAkelaitytė, Rasa
dc.contributor.authorJanuševičius, Tomas
dc.date.accessioned2023-09-18T19:58:58Z
dc.date.available2023-09-18T19:58:58Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2029-2341
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000027379
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/145511
dc.description.abstractVis sparčiau Lietuvoje besivystant pramonei ir transporto sektoriui, per pastaruosius kelerius metus mūsų keliuose žymiai padaugėjo automobilių. Tiek lengvieji, tiek sunkieji automobiliai ne tik teikia ekonominį pelną, bet kartu su nauda lemia ir ekologines bei socialines problemas – kelia triukšmą, didėja avaringumas ir aplinkos tarša. Siekiant sumažinti avaringumą, daugelyje vietų yra įrengiami greičio ribojimo kalneliai. Triukšmas, keliamas automobiliams važiuojant per juos, prisideda prie bendro triukšmo. Pateikiami skaičiavimai, kaip nustatyti įvairių veiksnių įtaką automobilių triukšmo mastui. Garso atspindžiai, kelio danga, atmosfera, kliūtys garso bangų kelyje – visa tai gali padidinti arba sumažinti garsų sklidimą. Atliekant triukšmo matavimo tyrimus į šiuos veiksnius būtina atsižvelgti.lit
dc.description.abstractThe transport sector is rapidly developing industry in Lithuania. Over the past few years, a significant increase in motor vehicles on our roads can be noticed. Both light and heavy vehicles create economic benefits, and, at the same time, cause ecological and social problems such as noise, a growing number of accidents and environmental pollution. In order to reduce the rate of accidents, many places have been equipped with speed-limiting humps. However, the vehicles approaching them will increase noise levels. The article describes a calculation method of how to determine the influence of various factors caused by car noise. Reflections on the surface, the atmosphere and sound waves on road obstacles can increase or decrease sounds in the environment. The above introduced factors must be taken into account conducting noise measurement tests.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 323-329
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyProQuest (nenaudotinas)
dc.relation.isreferencedbyGALE (nenaudotinas)
dc.relation.isreferencedbyICONDA
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/mla.2013.52
dc.titleAplinkos veiksnių įtaka automobilių keliamam triukšmui
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references17
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering
dc.subject.researchfieldT 004 - Aplinkos inžinerija / Environmental engineering
dc.subject.ltTriukšmas
dc.subject.ltAutomobiliai
dc.subject.ltPataisos
dc.subject.ltGarsas
dc.subject.ltAutotransportas
dc.subject.ltGreičio ribojimo kalneliai
dc.subject.enNoise
dc.subject.enCars
dc.subject.enCorrection
dc.subject.enSound
dc.subject.enVehicular traffic
dc.subject.enSpeed limiting humps
dcterms.sourcetitleMokslas - Lietuvos ateitis : Aplinkos apsaugos inžinerija = Science - Future of Lithuania : Environmental protection engineering
dc.description.issuenr. 4
dc.description.volumeT. 5
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/mla.2013.52
dc.identifier.elaba4048898


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record