Show simple item record

dc.contributor.authorMartinelli, Dario
dc.date.accessioned2023-09-18T20:00:11Z
dc.date.available2023-09-18T20:00:11Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2345-0479
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/145761
dc.description.abstractThe Wicked City (director Peter Mak, 1992), House on the Waterfront (director Edmond T. Gréville, 1955), The French Connection (director William Friedkin, 1971), the obvious Borsalino (director Jacques Deray, 1970)… up to the recent Netflix series Marseille (creator Dan Franck, 2016– 2018): when browsing the titles of the most important audiovisual representations of Marseille, one immediately notices how this city seems to (be made to) communicate a few recurrent topoi: the frontier city, site of mostly illegal activities and inhabited by a multi-ethnic (or rather stateless) community of gangsters, sailors, adventurers and prostitutes – ingredients often mixed with an abundant amount of charm and nostalgic fascination. Mostly informed by the theories and methodologies of film studies, musicology, creativity studies and communication studies, the present article aims to emphasize the consistence of significations conveyed by both visual and musical sources. As a case-study, the article shall focus on Borsalino, possibly – at the same time – the most famous film placed in Marseille and the most famous soundtrack (by jazz composer Claude Bolling) – both, it is argued, perfect syntheses of the above-mentioned topoi.eng
dc.description.abstractMarselis minimas filmuose Pavojingas miestas (režisierius Peteris Makas, 1992), Namas ant jūros kranto (režisierius Edmond’as T. Gréville’s, 1955), Prancūziškas ryšys (režisierius Williamas Friedkinas, 1971) ir, žinoma, Borsalino (režisierius Jacques’as Deray, 1970). Iki šiol rodomas Netflixo serialas (kūrėjas Danas Franckas, 2016–2018). Naršant internete ir ieškant pačių svarbiausių Marselio audiovizualinių reprezentacijų pavadinimų, krinta į akis tai, kad šis miestas komunikuoja kai kuriuos pasikartojančius topoi: pasienio miestas, pačios nelegaliausios veiklos, banditų, jūreivių, nuotykių ieškotojų ir prostitučių daugiaetnės bendruomenės apgyventa vieta. Jos gyventojams dažnai būdingas didelis žavesys ir patrauklumas. Šiame straipsnyje, remiantis kino studijų, muzikologijos, kūrybiškumo studijų ir komunikacijos studijų teorijomis bei metodologijomis, siekiama pabrėžti reikšmių įvairovę, kurią perteikia tiek vizualiniai, tiek muzikiniai šaltiniai. Kaip atvejo tyrime, straipsnyje susitelkiama į Borsalino, kuris yra bene pats garsiausias filmas, nufilmuotas Marselyje. Tai filmas su žymiu garso takeliu (kurį sukūrė džiazo kompozitorius Claude’as Bollingas). Abiem atvejais tobulai, kaip teigiama, sujungiami pirmiau minėti topoi.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 166-182
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyDimensions
dc.relation.isreferencedbyGale's Academic OneFile
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.relation.isreferencedbyTOC Premier
dc.relation.isreferencedbyAcademic Search Complete
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/cs.2019.5440
dc.titleAudiovisuality and the city of Marseille, France: creativity, communication, representation
dc.title.alternativeAudiovizualumas ir Marselio (Prancūzija) miestas: kūrybiškumas, komunikacija, reprezentacija
dc.typeStraipsnis Scopus DB / Article in Scopus DB
dcterms.references12
dc.type.pubtypeS2 - Straipsnis Scopus DB / Scopus DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldS 008 - Komunikacija ir informacija / Communication and information
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsEV05 - Kūrybinės industrijos skaitmeninės visuomenės plėtrai / Creative industries for digital society development
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltaudiovizualinė komunikacija
dc.subject.ltBorsalino
dc.subject.ltMarselis
dc.subject.ltmuzikologija
dc.subject.ltfilmo muzika
dc.subject.ltkino studijos
dc.subject.ltsemiotika
dc.subject.enaudiovisual communication
dc.subject.enBorsalino
dc.subject.enMarseille
dc.subject.enmusicology
dc.subject.enfilm music
dc.subject.enfilm studies
dc.subject.ensemiotics
dcterms.sourcetitleCreativity studies
dc.description.issueiss. 1
dc.description.volumevol. 12
dc.publisher.nameVGTU Press
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/cs.2019.5440
dc.identifier.elaba40579220


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record