Show simple item record

dc.contributor.authorPruskus, Valdas
dc.date.accessioned2023-09-18T20:02:44Z
dc.date.available2023-09-18T20:02:44Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2345-0479
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000028717
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/146128
dc.description.abstractThe article discusses the phenomenon of consumption in the market society. The factors that promote and support the consumption as a value, the lifestyle and the way to success are analyzed. Myths from consumption society, which promote using, are examined; their impact on individual power and social psychological aspects is discussed. The challenge of using which contributes to the sustainability of society is under discussion. It is shown that these myths help strengthen individual's dependence on the consumption standard, essentially deprive him / her of freedom of choice, they do not encourage the self-activity of an individual and they do not develop responsibility for his / her choices (which is the basis for the stability of democracy). The individual who is constantly guided and habituated to use standardized material and intellectual goods and services, developing dependence on them, readily becomes regulable consumer also in the market of political services. In this way, the assumptions are created for flourishing of controllable democracy. It is confirmed that consumption without control is not a reliable basis for the sustainability of society.eng
dc.description.abstractStraipsnyje aptariamas vartojimo fenomenas rinkos visuomenėje. Analizuojami veiksniai, aukštinantys ir palaikantys vartojimą kaip vertybę, gyvenimo stilių ir kelią į sėkmę. Tiriami vartojimo visuomenėje vyraujantys jį aukštinantys mitai. Taip pat nagrinėjama individualių galių bei socialinių ir psichologinių aspektų įtaka. Aptariamas vartojimo fenomeno metamas iššūkis visuomenės stabilumui. Parodoma, kad šie mitai padeda sustiprinti individo priklausomybę vartojimo standartams, esmingai atimdami iš jo pasirinkimo laisvę – tai neskatina individo autentiškiems veiksmams ir nelavina atsakomybės pasirinkimo atžvilgiu (o būtent tai sudaro demokratijos pagrindą). Straipsnyje susitelkiama ties standartinėmis materialiomis ir intelektinėmis gėrybėmis bei paslaugomis, taip pat įžvelgiama, kad nūdien nuolat skatinama jomis naudotis, įtvirtinant priklausomybę. Taip individas lengvai tampa politinių paslaugų rinkos vartotoju. Šiuo atveju kuriamos prielaidos demokratijai klestėti. Parodoma, kad vartojimas be atsakomybės nėra patikimas pagrindas visuomenės stabilumui.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 1-10
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.relation.isreferencedbyIPSA
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.source.urihttp://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.3846/20297475.2014.931892
dc.subjectVE05 - Socioekonominių sistemų universalaus tvarumo tyrimai / Universal sustainability research
dc.titleConsumption as a value in the context of social sustainability
dc.typeStraipsnis Scopus DB / Article in Scopus DB
dcterms.references9
dc.type.pubtypeS2 - Straipsnis Scopus DB / Scopus DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldS 004 - Ekonomika / Economics
dc.subject.researchfieldH 001 - Filosofija / Philosophy
dc.subject.researchfieldS 008 - Komunikacija ir informacija / Communication and information
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltVerslas
dc.subject.ltKapitalas
dc.subject.ltVartotojas
dc.subject.ltVartojimas
dc.subject.ltDemokratija
dc.subject.ltDarbas
dc.subject.ltMedijos
dc.subject.ltVisuomenė
dc.subject.ltStandartų vartojimas
dc.subject.ltVertybė
dc.subject.enBusiness
dc.subject.enCapital
dc.subject.enConsumer
dc.subject.enConsumption
dc.subject.enDemocracy
dc.subject.enLabor
dc.subject.enMedia
dc.subject.enSociety
dc.subject.enConsumption standard
dc.subject.enValue
dcterms.sourcetitleCreativity studies
dc.description.issueno. 1
dc.description.volumeVol. 7
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/20297475.2014.931892
dc.identifier.elaba4083580


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record