dc.contributor.author | Rusko, Tatjana | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T20:02:46Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T20:02:46Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 1822-430X | |
dc.identifier.other | (BIS)VGT02-000028731 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/146141 | |
dc.description.abstract | Currently, a lot of emphasis is placed of the ability of a person to successfully communicate in any sphere of activity, which along with upbringing and education is among the factors that determine a person’s culture. In the context of rapid scientific and technological progress, it is vital to constantly exchange relevant infor- mation. The effectiveness of this process relies not only on the proficient knowledge of the subject and the ability to make grammatically correct sentences, but to a large extent on the level of competence in scientific language. The present article attempts to consider the interaction of discourse and vocabulary, different types of cognitive phenomena responsible for the use of a language in real time and related to the language as a means of storing and organising information. Analysing and classifying some key elements of a scientific discourse lexicon contributes to the development of certain provisions of lexicology, functional stylistics, cognitive linguistics and terminology. The results of the analysis may be advantageous both to linguistics and teaching the language for specific purposes. | eng |
dc.description.abstract | Šiuo metu ypač akcentuojamas asmens gebėjimas sėkmingai bendrauti bet kurioje veiklos sferoje. Kartu su individo auklėjimu ir švietimu šis gebėjimas yra vienas iš svarbiausių asmenybės kultūrą lemiančių veiksnių. Sparčios mokslo ir technikos pažangos kontekste išryškėja informacijos pasikeitimo svarba. Šio proceso efektyvumas priklauso ne tiek nuo įgytų dalykinių žinių kiekio ir gebėjimo gramatiškai taisyklingai formuluoti mintis, kiek nuo individo mokslinės kalbos žinių lygmens. Šiame straipsnyje apžvelgiama kalbos diskurso ir žodyno sąveika, įvairių tipų kognityviniai reiškiniai, susiję su kalbos vartojimu realiu laiku ir gaunamos informacijos tvarkymu bei saugojimu. Straipsnyje analizuojami esminiai mokslinio diskurso leksikos elementai, lemiantys leksikologijos, funkcinės stilistikos, kognityvinės lingvistikos ir terminologijos raidą. Straipsnyje pateiktos mokslinės analizės rezultatai galėtų būti naudingi tiek kalbotyros specialistams, tiek ir užsienio kalbų dėstytojams. | lit |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | p. 82-88 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | eng | |
dc.relation.isreferencedby | Legal Source (EBSCOhost) | |
dc.relation.isreferencedby | Gale’s Academic Databases | |
dc.relation.isreferencedby | MLA | |
dc.source.uri | https://doi.org/10.3846/cpe.2014.08 | |
dc.subject | VE04 - Kūrybinės industrijos, skaitmeninės visuomenės plėtra / Creative industries, digital society development | |
dc.title | Lexical features of scientific discourse | |
dc.title.alternative | Mokslinio diskurso leksinės savybės | |
dc.type | Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dcterms.references | 25 | |
dc.type.pubtype | S3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Kūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries | |
dc.subject.researchfield | H 004 - Filologija / Philology | |
dc.subject.ltspecializations | L103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society | |
dc.subject.lt | Mokslinis diskursas | |
dc.subject.lt | Leksika | |
dc.subject.lt | Terminas | |
dc.subject.lt | Struktūrinis modelis | |
dc.subject.lt | Leksinė-semantinė kategorija | |
dc.subject.lt | Nominacija | |
dc.subject.lt | Sistema | |
dc.subject.en | Scientific discourse | |
dc.subject.en | Lexis | |
dc.subject.en | Term | |
dc.subject.en | Structural model | |
dc.subject.en | Lexical-semantic category | |
dc.subject.en | Nomination | |
dc.subject.en | System | |
dcterms.sourcetitle | Santalka: Filologija. Edukologija | |
dc.description.issue | nr. 1 | |
dc.description.volume | Vol. 22 | |
dc.publisher.name | Technika | |
dc.publisher.city | Vilnius | |
dc.identifier.doi | 10.3846/cpe.2014.08 | |
dc.identifier.elaba | 4084102 | |