Show simple item record

dc.contributor.authorRusko, Tatjana
dc.date.accessioned2023-09-18T20:02:46Z
dc.date.available2023-09-18T20:02:46Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1822-430X
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000028731
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/146141
dc.description.abstractCurrently, a lot of emphasis is placed of the ability of a person to successfully communicate in any sphere of activity, which along with upbringing and education is among the factors that determine a person’s culture. In the context of rapid scientific and technological progress, it is vital to constantly exchange relevant infor- mation. The effectiveness of this process relies not only on the proficient knowledge of the subject and the ability to make grammatically correct sentences, but to a large extent on the level of competence in scientific language. The present article attempts to consider the interaction of discourse and vocabulary, different types of cognitive phenomena responsible for the use of a language in real time and related to the language as a means of storing and organising information. Analysing and classifying some key elements of a scientific discourse lexicon contributes to the development of certain provisions of lexicology, functional stylistics, cognitive linguistics and terminology. The results of the analysis may be advantageous both to linguistics and teaching the language for specific purposes.eng
dc.description.abstractŠiuo metu ypač akcentuojamas asmens gebėjimas sėkmingai bendrauti bet kurioje veiklos sferoje. Kartu su individo auklėjimu ir švietimu šis gebėjimas yra vienas iš svarbiausių asmenybės kultūrą lemiančių veiksnių. Sparčios mokslo ir technikos pažangos kontekste išryškėja informacijos pasikeitimo svarba. Šio proceso efektyvumas priklauso ne tiek nuo įgytų dalykinių žinių kiekio ir gebėjimo gramatiškai taisyklingai formuluoti mintis, kiek nuo individo mokslinės kalbos žinių lygmens. Šiame straipsnyje apžvelgiama kalbos diskurso ir žodyno sąveika, įvairių tipų kognityviniai reiškiniai, susiję su kalbos vartojimu realiu laiku ir gaunamos informacijos tvarkymu bei saugojimu. Straipsnyje analizuojami esminiai mokslinio diskurso leksikos elementai, lemiantys leksikologijos, funkcinės stilistikos, kognityvinės lingvistikos ir terminologijos raidą. Straipsnyje pateiktos mokslinės analizės rezultatai galėtų būti naudingi tiek kalbotyros specialistams, tiek ir užsienio kalbų dėstytojams.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 82-88
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyLegal Source (EBSCOhost)
dc.relation.isreferencedbyGale’s Academic Databases
dc.relation.isreferencedbyMLA
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/cpe.2014.08
dc.subjectVE04 - Kūrybinės industrijos, skaitmeninės visuomenės plėtra / Creative industries, digital society development
dc.titleLexical features of scientific discourse
dc.title.alternativeMokslinio diskurso leksinės savybės
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references25
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldH 004 - Filologija / Philology
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltMokslinis diskursas
dc.subject.ltLeksika
dc.subject.ltTerminas
dc.subject.ltStruktūrinis modelis
dc.subject.ltLeksinė-semantinė kategorija
dc.subject.ltNominacija
dc.subject.ltSistema
dc.subject.enScientific discourse
dc.subject.enLexis
dc.subject.enTerm
dc.subject.enStructural model
dc.subject.enLexical-semantic category
dc.subject.enNomination
dc.subject.enSystem
dcterms.sourcetitleSantalka: Filologija. Edukologija
dc.description.issuenr. 1
dc.description.volumeVol. 22
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/cpe.2014.08
dc.identifier.elaba4084102


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record