Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorValatka, Vytis
dc.date.accessioned2023-09-18T20:09:23Z
dc.date.available2023-09-18T20:09:23Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0868-7692
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000029423
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/147315
dc.description.abstractStraipsnyje, atsižvelgiant į termino ,,medija” lotyniškąsias šaknis, ieškoma šiuolaikiškai suprastos medijos atitikmenų scholastinėje mokslo teorijoje. Prieinama prie išvados, kad tokiais atitikmenimis laikytini mokslinio pažinimo instrumentai, arba medijos, – įrodymas ir apibrėžimas. Straipsnyje apsistojama ties pirmąja kognityvine medija. Analizuojama įrodymo definicija ir jam keliamos sąlygos, nagrinėjamos įrodymo rūšys ir jų tarpusavio santykis. Akcentuojamas scholastų požiūris, kad gauti patikimų mokslinių žinių, jas išsaugoti ir perduoti galima tik derinant ir susiejant šias įrodymo rūšis.lit
dc.description.abstractTurning back to Latin roots of term „medium“, the article searches for equivalents to contemporary conceptions of medium within the scholastic theory of science. The author of the article concludes that the status of above mentioned equivalents should be assigned to instrumenta sive media scientiae, that is, to demonstration and definition. The article confines itself to the first cognitive medium, analyzing definition and the necessary conditions of demonstration as well as species of demonstration and relations between them. Finally, the article emphasizes the attitude of the Scholastics that one can reach, retain and communicate reliable scientific knowledge only by combining and connecting the species of demonstrative medium.eng
dc.format.extentp. 27-34
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyThe Philosopher's Index
dc.relation.isreferencedbyCEEOL – Central and Eastern European Online Library
dc.relation.isreferencedbyArts & Humanities Citation Index (Web of Science)
dc.source.urihttp://litlogos.eu/L80/Logos_80_027_034_Valatka.pdf
dc.subjectVE04 - Kūrybinės industrijos, skaitmeninės visuomenės plėtra / Creative industries, digital society development
dc.titleĮrodymas kaip medija scholastinėje mokslo teorijoje
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.references21
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldH 001 - Filosofija / Philosophy
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltMedija
dc.subject.ltScholastinė terminija
dc.subject.ltScholastika
dc.subject.ltMokslinio pažinimo instrumentas
dc.subject.ltApriorinis įrodymas
dc.subject.enMedium
dc.subject.enScholastic terminology
dc.subject.enScholasticism
dc.subject.enInstrument of science
dc.subject.enA priori demonstration
dcterms.sourcetitleLogos
dc.description.issueNr. 80
dc.publisher.nameLogos
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.elaba4102169


Šio įrašo failai

Thumbnail

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą