Show simple item record

dc.contributor.authorGrincevičienė, Vilija
dc.date.accessioned2023-09-18T20:10:18Z
dc.date.available2023-09-18T20:10:18Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0235-7186
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000029662
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/147499
dc.description.abstractStraipsnyje aptariami mokyklos ir šeimos sąveikos esminiai ypatumai Stasio Šalkauskio tekstuose ir dabarties edukacinėje erdvėje–ugdymo tikrovėje. Iškeliama didžioji tezė: S. Šalkauskio filosofijoje pateikiamas mokyklos kaip bendruomenės ir kitų prigimtinių veiksnių, ypač šeimos, sąveikos modelis grindžiamas realios tikrovės pažinimo metodologija ir yra orientuotas į siekį ugdyti žmogų kaip asmenybę. Mokykla kaip bendruomenė savo funkciją gali atlikti tik tuomet, kai visi jos nariai bendrai dirba, susiklauso, siekia bendrų, su visuomeniniu gyvenimu susijusių tikslų. Iš didžiosios tezės išsirutulioja mažoji tezė: šalies švietimo sistemos kaitą reglamentuojančiuose norminiuose aktuose akcentuojama, kad mokinių tėvai / globėjai / rūpintojai yra mokyklos bendruomenės sudedamoji dalis, tačiau ugdymo tikrovėje mokyklos ir šeimos ryšiai nėra tvirti. Ilgalaikiai tyrimai atskleidė, kad didžioji dalis mokinių tėvų / globėjų / rūpintojų mokykloje lankosi ir su pedagogais kontaktuoja tik per susirinkimus arba esant reikalui. Su mokykla nuosekliai ir produktyviai bendrauja tik kas ketvirta šeima. Tačiau mokinių tėvai / globėjai / rūpintojai nėra abejingi ugdymo proceso kaitos raiškai ir norėtų bei galėtų jaustis visaverčiais mokyklos bendruomenės nariais. Akivaizdu, kad mokyklos ir šeimos sąveikos ypatumai S. Šalkauskio filosofijoje ir dabarties edukacinėje erdvėje–ugdymo tikrovėje–nėra adekvatūs.lit
dc.description.abstractThe article discusses the peculiarity of interaction between school and family in the texts of Stasys Šalkauskis and in the contemporary reality of education. The major the-sis is drawn: a model of the interaction between the school as a community and other natural factors, especially the family, is presented in Stasys Šalkauskis’ philosophy, which is grounded on the methodology of reality cognition, and is directed towards the attempt to develop a human as a personality. The school as a community can perform its function provided all its members cooperate, hear out each other, and seek for common goals related to social life. With regard to the major thesis, the minor the-sis is drawn: normative acts regulating the changes of education system and scientific works emphasize that learners’ parents / foster-parents / caregivers are part of school community; however, the connections between the school and family are not tight in the educational reality. The lasting research has revealed that the greater majority of parents / foster-parents / caregivers visit schools and meet the teachers only during parents’ meetings or when there is a necessity. Merely every fourth family closely and efficiently cooperates with the school. It is obvious that features of the interaction between school and family of Stasys Šalkauskis’philosophy and in the contemporary reality of education are not adequate.eng
dc.format.extentp. 174-180
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbySocial Sciences Citation Index (Web of Science)
dc.relation.isreferencedbyCEEOL – Central and Eastern European Online Library
dc.source.urihttp://mokslozurnalai.lmaleidykla.lt/filosofijasociologija/2014/3/7022
dc.subjectVE04 - Kūrybinės industrijos, skaitmeninės visuomenės plėtra / Creative industries, digital society development
dc.titleMokyklos ir šeimos sąveikos ypatumai S. Šalkauskio filosofijoje ir ugdymo tikrovėje
dc.title.alternativeThe peculiarity of school and family in S. Šalkauskis’ philosophy and educational reality
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.references13
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldS 007 - Edukologija / Educology
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltIntegralinis sintetizmas
dc.subject.ltIdealistinis realizmas
dc.subject.ltMokyklos bendruomenė
dc.subject.ltŠeima
dc.subject.ltUgdymo tikrovė
dc.subject.enIntegral synthetism
dc.subject.enIdeal realism
dc.subject.enSchool community
dc.subject.enFamily
dc.subject.enEducational reality
dcterms.sourcetitleFilosofija. Sociologija
dc.description.issuenr. 3
dc.description.volumeT. 25
dc.publisher.nameLietuvos mokslų akademijos leidykla
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi000344416600006
dc.identifier.elaba4107593


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record