dc.contributor.author | Balevičius, Vytautas | |
dc.contributor.author | Steišūnas, Stasys | |
dc.contributor.author | Bureika, Gintautas | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T20:10:32Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T20:10:32Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 2029-2341 | |
dc.identifier.other | (BIS)VGT02-000029805 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/147543 | |
dc.description.abstract | Straipsnyje nagrinėjama viena pagrindinių vagono dinamikos savybių – važiavimo tolygumas. Riedmenų važiavimo tolygumas vertinamas jų masių svyravimo proceso ir kėbulo vibracijų parametrais. Vagonui važiuojant bėgių kelio nelygumais, sužadinami priverstiniai kėbulo, pakabos ir važiuoklės elementų svyravimai. Programiniu paketu „Universal Mechanism“ sumodeliuotas prekinio keturašio vagono važiavimas keliu, kuriame yra bėgių vertikalių ir skersinių nelygumų. Nustatyta vagono kėbulo svyravimų amplitudžių priklausomybė nuo bėgių kelio nelygumų bei vertikaliųjų ir skersinių pakabos parametrų. Straipsnyje nagrinėjama vagono pakabos parametrų ir stabilumo nuriedėjimui nuo bėgių priklausomybė, kintant vagono masei. Pabaigoje pateiktos išvados. | lit |
dc.description.abstract | The paper analyses the running smoothness of the rolling-stock as the main feature of wagon dynamics. The running smoothness of the freight wagon is evaluated considering the parameters of vibrations and the oscillation process. During the process of wagon running on the track, the forced oscillations of the elements of the body, chassis and suspension are excited. Four-axle freight wagon movement down the track taking into account the given vertical and lateral irregularities has been simulated using software package “Universal Mechanism”. The dependencies of the oscillation amplitudes of the wagon body on track irregularities and vertical and lateral suspension settings have been defined. The dependencies of wagon suspension settings and derailment stability on changes in the wagon mass have been examined in the paper. Finally, basic conclusions have been given. | eng |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | p. 538-545 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.relation.isreferencedby | ICONDA | |
dc.relation.isreferencedby | ProQuest Central | |
dc.relation.isreferencedby | Gale's Academic OneFile | |
dc.source.uri | https://doi.org/10.3846/mla.2014.697 | |
dc.source.uri | https://journals.vgtu.lt/index.php/MLA/article/view/3611 | |
dc.subject | TD03 - Transporto sistemų ir eismo modeliavimas, optimizavimas, sauga ir valdymas / Transport systems and traffic modeling, optimization, safety and management | |
dc.title | Prekinių vagonų pakabos parametrų įtakos važiavimo tolygumui tyrimas | |
dc.title.alternative | Investigation into the impact of suspension parameters of freight wagons on running smoothness | |
dc.type | Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dcterms.references | 7 | |
dc.type.pubtype | S3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Transporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering | |
dc.subject.researchfield | T 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering | |
dc.subject.ltspecializations | L106 - Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos (IRT) / Transport, logistic and information and communication technologies | |
dc.subject.lt | Programinė įranga ,,Universal Mechanism“ | |
dc.subject.lt | Riedmenų dinamika | |
dc.subject.lt | Vagono stabilumas | |
dc.subject.lt | Nuriedėjimas nuo bėgių | |
dc.subject.lt | Nadalio kriterijus | |
dc.subject.en | Computer program “Universal Mechanism‿ | |
dc.subject.en | Rail vehicle dynamics | |
dc.subject.en | Wagon stability | |
dc.subject.en | Derailment | |
dc.subject.en | Nadal criteria | |
dcterms.sourcetitle | Mokslas – Lietuvos ateitis = Science – future of Lithuania: Statyba, transportas, aviacinės technologijos = Civil and transport engineering, aviation technologies | |
dc.description.issue | Nr. 5 | |
dc.description.volume | T. 6 | |
dc.publisher.name | Technika | |
dc.publisher.city | Vilnius | |
dc.identifier.doi | 10.3846/mla.2014.697 | |
dc.identifier.elaba | 4111381 | |