Show simple item record

dc.contributor.authorKrūgelis, Linas
dc.date.accessioned2023-09-18T20:10:50Z
dc.date.available2023-09-18T20:10:50Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2029-7955
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000029820
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/147595
dc.description.abstractSakralinė architektūra, būdama glaudžiai susieta su konkrečia religija, visuomet buvo gaubiama paslaptingumo ir mįslingumo šydu. Sakraliniai simboliai bažnyčių architektūroje yra plati ir nedaug ištirta sritis. Menotyroje simbolis dažnai suvokiamas kaip regimas, asociatyvus vaizdinys, turintis savo prasmę. Sakralinės architektūros simbolizme XX a. įvyko nemažai reikšmingų pokyčių. Kyla klausimų, kodėl naujosios minimalizmo srovei priskirtinos bažnyčios stokoja ikonografinių regimųjų religinių simbolių ir ženklų. Ar tikrai dėl šių elementų stokos kaltas postmodernus sekuliarusis menas? Straipsnyje siekiama tarpdalykinio pobūdžio tyrimu aptarti galimą teologinių srovių įtaką šiuolaikinei bažnyčių architektūrai. Lyginama, kaip kito bažnyčios kaip kulto pastato samprata po Antrojo visuotinio Vatikano Bažnyčios susirinkimo. Nagrinėjami dėl šių procesų sąveikos atsiradę architektūros pavyzdžiai.lit
dc.description.abstractClosely tied to a particular religion, sacred architecture has always been hidden behind the veil of mystery and enigma. A wide variety of sacred symbols used in church architecture are little explored. In art criticism, symbols are often seen as visible and associative images that have a meaning of their own. Sacred architectural symbolism of the twentieth century has faced significant changes. The question is: why do new churches built in the minimalist style lack visible iconographic religious symbols and signs? Is the post-modern secular art to blame for the absence of artistic iconography? With the help of the interdisciplinary research, this article aims to discuss a possible impact of theological currents on contemporary church architecture. In addition, it compares the shift in the concept of a church as a building of worship after the Second Vatican Council. Finally, this article analyses examples of church architecture that emerged as a result of interaction between these processes.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 265-273
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyAcademic Search Complete
dc.relation.isreferencedbyCambridge Scientific Abstracts (nenaudotinas)
dc.relation.isreferencedbyICONDA
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.source.urihttp://www.tandfonline.com/doi/abs/10.3846/20297955.2014.994805#.VKfSn7feahg
dc.subjectSD01 - Architektūra, urbanistika, kraštovaizdžio architektūra, teritorijų planavimas / Architecture, urban planning, landscape architecture and regional planning
dc.titleSakralinės architektūros simbolizmas H. U. von Balthasaro ir K. Rahnerio teologijoje
dc.typeStraipsnis Scopus DB / Article in Scopus DB
dcterms.references3
dc.type.pubtypeS2 - Straipsnis Scopus DB / Scopus DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyArchitektūros fakultetas / Faculty of Architecture
dc.subject.researchfieldH 003 - Menotyra / Art studies
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltSimbolis
dc.subject.ltSakralumas
dc.subject.ltArchitektūra
dc.subject.ltBažnyčia
dc.subject.ltTeologija
dc.subject.ltMinimalizmas
dc.subject.enSacred space
dc.subject.enSymbol
dc.subject.enChurch
dc.subject.enArchitecture
dc.subject.enTheology
dc.subject.enMinimalism
dcterms.sourcetitleJournal of architecture and urbanism
dc.description.issueNr. 4
dc.description.volumeT. 38
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/20297955.2014.994805
dc.identifier.elaba4111887


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record