Show simple item record

dc.contributor.authorGataūlinas, Artūras
dc.contributor.authorMiežienė, Rasa
dc.date.accessioned2023-09-18T20:10:52Z
dc.date.available2023-09-18T20:10:52Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1648-0627
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000029822
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/147599
dc.description.abstractStraipsnyje siekiama įvertinti išsilavinimo, darbinės veiklos ir pasitenkinimo darbu poveikį ES šalių gyventojų subjektyviajai gerovei. Profesinei gerovei aprašyti pasirinkti tokie rodikliai, kaip dalyvavimas oficialioje darbinėje veikloje, išsilavinimo lygis ir pasitenkinimas darbu. Analizės metu nustatyta, kad darbinėje veikloje dalyvaujantys respondentai statistiškai reikšmingai palankiau vertina savo subjektyviąją gerovę nei darbinėje veikloje nedalyvaujantys respondentai. Taip pat ir respondentai, turintys aukštesnį išsilavinimą, statistiškai reikšmingai palankiau įvertino savo subjektyviąją gerovę nei turintys žemesnį išsilavinimą respondentai. Tokios tendencijos aiškinamos tuo, kad darbinė veikla suteikia individui geresnių galimybių tenkinti fiziologinius ir socialiai priimtinus poreikius, o aukštesnis išsilavinimas sudaro geresnių galimybių pasirinkti darbinę veiklą. Taip pat straipsnyje nustatytas stiprus koreliacinis ryšys tarp subjektyviosios gerovės ir pasitenkinimo darbu makrolygmeniu. Tai reiškia, kad šalyse, kuriose vidutinis pasitenkinimas darbu yra aukštesnis, vidutinė subjektyvioji gerovė taip pat turi tendenciją būti aukštesnė.lit
dc.description.abstractThe article examines the impact of professional well-being of EU citizens on their life satisfaction at both micro and macro levels. The following indicators were selected to describe the professional well-being: involvment in the official employment, level of education, and job satisfaction. The findings of the article suggest that employed respondents evaluated their subjective well-being significantly higher as compared to those not participating in the labour market. Similar findings were drawn when comparing subjective well-being of the respondents in relation to their education. Respondents with higher education reported significantly higher statistically proven subjective well-being than those with lower education. In the article, the interpretation of the findings is based on the conceptual model of subjective well-being of needs as well as on the role of employment and education in satisfaction of physiological and socially acceptable needs of individuals. Work activity is more directly linked with the satisfaction of individual needs than education. However, engagement in work has only an impact on subjective well-being if work activity is perceived as job satisfaction. If employment is perceived by individuals as providing greater satisfaction, it tends to make a more positive impact on the subjective well-being of individuals compared to activities that are perceived as providing less satisfaction.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 285-293
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyBusiness Source Complete
dc.relation.isreferencedbyCambridge Scientific Abstracts (nenaudotinas)
dc.relation.isreferencedbyICONDA
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/btp.2014.451
dc.subjectVE05 - Socioekonominių sistemų universalaus tvarumo tyrimai / Universal sustainability research
dc.titleSubjektyviosios gerovės sąveika su darbine veikla ir išsilavinimu ES šalyse
dc.typeStraipsnis Scopus DB / Article in Scopus DB
dcterms.references32
dc.type.pubtypeS2 - Straipsnis Scopus DB / Scopus DB article
dc.contributor.institutionLietuvos socialinių tyrimų centras
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas Darbo ir socialinių tyrimų institutas
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management
dc.subject.researchfieldS 004 - Ekonomika / Economics
dc.subject.researchfieldS 005 - Sociologija / Sociology
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltSubjektyvi gerovė
dc.subject.ltPasitenkinimas darbu
dc.subject.ltIšsilavinimas
dc.subject.ltProfesinė gerovė
dc.subject.enSubjective well-being
dc.subject.enJob satisfaction
dc.subject.enEducation
dc.subject.enProfessional well-being
dcterms.sourcetitleVerslas: teorija ir praktika = Business: theory and practice
dc.description.issueno. 4
dc.description.volumeVol. 15
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/btp.2014.451
dc.identifier.elaba4111933


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record