Show simple item record

dc.contributor.authorJuzefovič, Agnieška
dc.date.accessioned2023-09-18T20:11:01Z
dc.date.available2023-09-18T20:11:01Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2345-0479
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000029719
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/147626
dc.description.abstractThe present research attempts to reveal how ecological (environmental) education could be conveyed through aesthetic, visual art and various creative projects. Over a long time philosophers had developed the implementation of art as a powerful tool of education. Writers, painters themselves also quite often understood their mission as a didactical one which may support and improve system of education of their time. The author will exhibit various reasons why creative education performed with the help of arts were supportive to a cultivation of ecological skills. Different aspects of Chinese thought, particularly Daoism, are presented through their potential usability for contemporary creative education of ecological topics. The author also highlights some limits and difficulties of using Chinese philosophical ideas for contemporary western culture. Finally various creative projects used in raising ecological awareness are analyzed on their efficiency for education.eng
dc.description.abstractStraipsnyje nagrinėjama, kokiais aspektais ekologinė edukacija gali būti vykdoma pasitelkus estetiką, vizualiuosius menus ir įvairius kūrybinius projektus. Jau prieš daugelį šimtmečių filosofai bei pedagogikos teoretikai pastebėjo ir pabrėžė, kad menas yra galingas edukacinis įrankis. Rašytojai, dailininkai taip pat neretai jausdavosi turintys didaktinę misiją ir siekė plėtoti bei tobulinti savo laikmečio edukacinę sistemą. Straipsnyje nagrinėjamos įvairios priežastys, lemiančios, kad kūrybinė edukacija vykdoma pasitelkus įvairius menus ir geba efektingai formuoti ekologinius įgūdžius. Taip pat nagrinėjami įvairūs kinų mąstymo tradicijų aspektai, daugiausia dėmesio sutelkiant ties daoizmo mąstymo tradicija, kuri gali būti sėkmingai panaudojama kūrybingai taikant ekologinę edukaciją. Autorė atskleidžia kai kuriuos pavojus bei ribotumus, su kuriais susiduriama bandant kinų mąstymo tradicijose plėtojamas interpretacijas pritaikyti dabartinei Vakarų kultūrai. Taip pat parodoma, kaip įvairūs kūrybiniai projektai taikomi ugdant ekologinį žmonių sąmoningumą, svarstoma, kokios priežastys lemia jų populiarumą ir sėkmingumą.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 12-24
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.relation.isreferencedbyIPSA
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/23450479.2014.1000410
dc.subjectVE04 - Kūrybinės industrijos, skaitmeninės visuomenės plėtra / Creative industries, digital society development
dc.titleCreativity and aesthetic applied to ecological education
dc.title.alternativeKūrybiškumas ir estetika ekologinėje edukacijoje
dc.typeStraipsnis Scopus DB / Article in Scopus DB
dcterms.references24
dc.type.pubtypeS2 - Straipsnis Scopus DB / Scopus DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldS 005 - Sociologija / Sociology
dc.subject.researchfieldS 007 - Edukologija / Educology
dc.subject.researchfieldH 001 - Filosofija / Philosophy
dc.subject.researchfieldS 008 - Komunikacija ir informacija / Communication and information
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltEstetika
dc.subject.ltKūrybinė edukacija
dc.subject.ltDaoizmas
dc.subject.ltEkologinė edukacija
dc.subject.ltAplinka
dc.subject.ltVizualieji menai
dc.subject.ltVakarų filosofija
dc.subject.enAesthetic
dc.subject.enCreative education
dc.subject.enDaoism
dc.subject.enEcological education
dc.subject.enEnvironment
dc.subject.enVisual arts
dc.subject.enWestern philosophy
dcterms.sourcetitleCreativity studies
dc.description.issueno. 1
dc.description.volumevol. 8
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/23450479.2014.1000410
dc.identifier.elaba4109161


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record