Show simple item record

dc.contributor.authorSkorupa, Pavel
dc.date.accessioned2023-09-18T20:11:04Z
dc.date.available2023-09-18T20:11:04Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2345-0479
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000029724
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/147632
dc.description.abstractThe current paper presents an analysis of the concept of advertising and its functions in the present-day world. Three prime advertising functions have been singled out: the informative or communicative, economic and social. In addition, the impact of advertising on the consumer is discussed based on seven main appeals (fear, humour, sex, music, rationality, emotions, scarcity) used by advertisers when targeting feelings and emotions of an audience. Moreover, the paper presents and defines the concept of shocking advertising as well as analyses the aims of its use. One of the main purposes of shocking advertising is to draw the attention of the target audience to the advertising message. It is rather frequent that shocking content – disgusting images, sexual reference, profanity/ obscenity, vulgarity, impropriety, moral offensiveness and religious taboos – is presented and described.eng
dc.description.abstractStraipsnyje analizuojama reklamos sąvoka ir nagrinėjamos funkcijos, kurias reklama atlieka šiuolaikiniame pasaulyje. Išskiriamos trys pagrindinės reklamos funkcijos–informacinė, arba komunikacinė, ir ekonominė bei socialinė. Taip pat aptariamas reklamos poveikis vartotojui, aprašomos septynios reklamos apeliacijos (baimė, humoras, seksas, muzika, racionalumas, emocijos ir stygius), kurias naudoja reklamos kūrėjai, taikydamiesi į tikslinės reklamos auditorijos jausmus ir emocijas. Be to, šiame darbe didelis dėmesys skiriamas šokiruojančiai reklamai ir jos sąvokos apibrėžimui, analizuojamos šokiruojančios reklamos naudojimo priežastys, kurių viena pagrindinių yra tikslinės auditorijos dėmesio patraukimas į reklaminį pranešimą. Nagrinėjami ir aprašomi dažniausiai komercinėje ir socialinėje reklamoje naudojami šoką sukeliantys turiniai, tokie kaip bjaurūs vaizdai, seksualinės užuominos, nešvankybės, cinizmas, vulgarumas, nepadorumas, moralinių normų pažeidimai ir religiniai tabu.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 69-81
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.relation.isreferencedbyIPSA
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/23450479.2014.997317
dc.subjectVE04 - Kūrybinės industrijos, skaitmeninės visuomenės plėtra / Creative industries, digital society development
dc.titleShocking contents in social and commercial advertising
dc.title.alternativeŠokiruojantys turiniai socialinėje ir komercinėje reklamoje
dc.typeStraipsnis Scopus DB / Article in Scopus DB
dcterms.references30
dc.type.pubtypeS2 - Straipsnis Scopus DB / Scopus DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldS 008 - Komunikacija ir informacija / Communication and information
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltReklamos apeliacijos
dc.subject.ltReklamos funkcijos
dc.subject.ltKomercinė reklama
dc.subject.ltReklamos pranešimas
dc.subject.ltKomunikacija
dc.subject.ltŠokiruojantys turiniai
dc.subject.ltŠokiruojanti reklama
dc.subject.ltSocialinė reklama
dc.subject.enAdvertising appeal
dc.subject.enAdvertising functions
dc.subject.enAdvertising message
dc.subject.enCommercial advertising
dc.subject.enCommunication
dc.subject.enShock appeals
dc.subject.enShocking advertising
dc.subject.enSocial advertising
dcterms.sourcetitleCreativity studies
dc.description.issueno. 2
dc.description.volumevol. 7
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/23450479.2014.997317
dc.identifier.elaba4109265


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record