Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorValatka, Vytis
dc.date.accessioned2023-09-18T20:11:13Z
dc.date.available2023-09-18T20:11:13Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0868-7692
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000029755
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/147658
dc.description.abstractStraipsnyje nagrinėjama scholastinės mokslo teorijos antroji kognityvinė medija – apibrėžimas. Analizuojama scholastinė apibrėžimo definicija ir jos santykis su šiuolaikine apibrėžimo samprata, aptariamas apibrėžimo ir nemedijuoto paprasto bendrosios daiktinės prigimties suvokimo skirtumas, atskleidžiamas apibrėžimo ir įrodymo santykis. Prieinama prie išvados, kad tikslų ir aiškų daikto esmės pažinimą teikiantis apibrėžimas scholastinėje mokslo teorijoje laikytas tobulesniu pažinimo įrankiu už įrodymą. Kita vertus, akcentuota, kad išbaigtam moksliniam žinojimui reikalingos abi kognityvinės medijos – išsamias mokslines žinias tegalime pasiekti, išsaugoti ir perduoti tik derindami ir susiedami apibrėžimo ir įrodymo medijas.lit
dc.description.abstractThe article investigates the second cognitive media of the scholastic theory of science, i. e., definition.The author of the article compares the scholastic and contemporary conceptions of definition, scrutinizes the distinction between the definition and the unmediated simple intellective apprehension of the universal nature, and also reveals the relation between definition and demonstration. The article concludes that within the framework of the scholastic theory of science, the definition was considered a more perfect scientific tool than demonstration. On the other hand, the scholastics emphasized that perfect scientific cognition requires both cognitive media. According to them, one can reach, retain and communicate the full-scale of scientific knowledge only by combining and connecting definition and demonstration.eng
dc.format.extentp. 62-69
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyThe Philosopher's Index
dc.relation.isreferencedbyCEEOL – Central and Eastern European Online Library
dc.relation.isreferencedbyArts & Humanities Citation Index (Web of Science)
dc.source.urihttp://litlogos.eu/L81/Logos_81_062_069_Valatka.pdf
dc.subjectVE04 - Kūrybinės industrijos, skaitmeninės visuomenės plėtra / Creative industries, digital society development
dc.titleApibrėžimas kaip medija scholastinėje mokslo teorijoje
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.references21
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldH 001 - Filosofija / Philosophy
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltMedija
dc.subject.ltScholastinė logika
dc.subject.ltŠiuolaikinė logika
dc.subject.ltMokslinio pažinimo instrumentas
dc.subject.enApibrėžimas
dc.subject.enMedium
dc.subject.enScholastic logic
dc.subject.enModern logic
dc.subject.enInstrument of science
dc.subject.enDefinition
dcterms.sourcetitleLogos
dc.description.issueNr. 81
dc.publisher.nameLogos
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.elaba4110321


Šio įrašo failai

Thumbnail

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą