Show simple item record

dc.contributor.authorStumbrys, Daumantas
dc.contributor.authorByčkova, Jekaterina
dc.contributor.authorLesinskas, Eugenijus
dc.contributor.authorMataitytė-Diržienė, Jurga
dc.contributor.authorNorkūnienė, Jolita
dc.date.accessioned2023-09-18T20:13:53Z
dc.date.available2023-09-18T20:13:53Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1648-2425
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/147856
dc.description.abstractThe aim of this study was to evaluate the demographic, family, and educational differences in children’s speech perception development after cochlear (hearing) implantation. The research was conducted in Vilnius University Hospital Santaros Klinikos during the years 2013–2018. Open-set speech perception in quiet surroundings were evaluated during hearing assessments (n=81). Information about different factor groups was collected according to the Nottingham Children’s Implant Profile questionnaire. Three main factor groups were analysed: (a) demographic, (b) family, and (c) educational. A Bourdieu-based approach was adopted to analyse social inequalities of health of children with cochlear implants. Different factors were operationalized as different forms of capital. Our findings highlight the importance of family’s social and cultural capital to children speech perception after cochlear implantation.eng
dc.description.abstractŠio tyrimo tikslas įvertinti vaikų su kochleariniais (klausos) implantais kalbos suvokimo raidos demografinius, šeimos ir lavinimo veiksnius. Tyrimas atliktas 2013–2018 metais Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikose. Klausos raida buvo įvertinta naudojant atvirojo tipo kalbos suvokimo testus, kurie atlikti tylioje aplinkoje (n=81). Informacija apie skirtingas veiksnių grupes surinkti remiantis Notingemo kochlearinės implantacijos profilio klausimynu. Tyrimo metu buvo nagrinėtos trys pagrindinės veiksnių grupės: demografiniai, šeimos ir lavinimo veiksniai. Gauti rezultatai nagrinėti sveikatos nelygybės teorinių prieigų kontekste, pasitelkiant P. Bourdieu teorines įžvalgas. Skirtingi veiksniai buvo operacionalizuoti kaip skirtingos kapitalo formos. Tyrimo rezultatai pabrėžė šeimos socialinio ir kultūrinio kapitalo svarbą vaikų su kochleariniais implantais kalbos suvokimo raidailit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 67-78
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyCEEOL – Central and Eastern European Online Library
dc.relation.isreferencedbyEmerging Sources Citation Index (Web of Science)
dc.rightsLaisvai prieinamas internete
dc.source.urihttps://doi.org/10.15388/STEPP.2020.19
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:59345107/datastreams/MAIN/content
dc.titleSocial inequalities in health: outcomes of children’s cochlear implantation in Lithuania
dc.title.alternativeSocialinė sveikatos nelygybė: vaikų kochlearinės implantacijos Lietuvoje rezultatai
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.licenseCreative Commons – Attribution – 4.0 International
dcterms.references32
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus universitetas
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyFundamentinių mokslų fakultetas / Faculty of Fundamental Sciences
dc.subject.researchfieldS 005 - Sociologija / Sociology
dc.subject.researchfieldM 001 - Medicina / Medicine
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsFM0101 - Fizinių, technologinių ir ekonominių procesų matematiniai modeliai / Mathematical models of physical, technological and economic processes
dc.subject.ltspecializationsL105 - Sveikatos technologijos ir biotechnologijos / Health technologies and biotechnologies
dc.subject.ltkochleariniai implantai
dc.subject.ltsveikatos nelygybė
dc.subject.ltLietuva
dc.subject.ltkalbos suvokimas
dc.subject.encochlear implants
dc.subject.endeaf children
dc.subject.enhealth inequality
dc.subject.enLithuania
dc.subject.enspeech perception
dcterms.sourcetitleSocialinė teorija, empirija, politika ir praktika
dc.description.volumevol. 20
dc.publisher.nameVilniaus universiteto leidykla
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi000533479800005
dc.identifier.doi10.15388/STEPP.2020.19
dc.identifier.elaba59345107


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record