dc.contributor.author | Diushenalieva, Erkaiym | |
dc.contributor.author | Ginevičius, Romualdas | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T20:23:36Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T20:23:36Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.issn | 1392-3110 | |
dc.identifier.other | (BIS)VGT02-000026010 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/149595 | |
dc.description.abstract | After becoming independent it was necessary to restructure the complete economic system of the country and reorient it to the market relations both in Lithuania and Kyrgyz Republic. At this stage such phenomena as setbacks in industry, economic crisis and absence of investments and stiffening of money-and-credit relations are inherent to the economy. Under the circumstances, enterprises in default (bankrupt) are inevitable. Due to it it becomes necessary to establish and develop bankruptcy institutions. In its turn bankruptcy institutions provide not only for writing of legislative acts but also for involving of relevant government authorities working with bankrupt enterprises. As for the matter of controlling bankrupt enterprises, Lithuania succeeded more than Kyrgyz Republic, what is proved by the statistic data. Therefore Kyrgyz-stan may adopt the experience of Lithuania and improve operation of bankruptcy institutions. | eng |
dc.description.abstract | 1993-2010 m. Lietuvos Respublikoje bankroto procedūros buvo pradėtos 10 308 įmonėms. Jos buvo baigtos 6 658 įmonėse (64,6 proc. nuo bendro minėtų įmonių skaičiaus). Iš jų 6 481 įmonė buvo likviduota, 3 įmonės reorganizuotos, 17 įmonių sanuotos. Likusiose 157 įmonėse bankroto procesas buvo nutrauktas arba buvo pasiektas sutarimas su kreditoriais. Kirgizijos Respublikoje tokia statistika, deja, labai ribota. 2012 m. bankroto procedūros vykdomos 289 įmonėse, o 1 209 įmonėse - jau baigtos; 7 įmonės reorganizuojamos, 2 įmonėse šis procesas jau baigtas. Siekiant pagerinti Kirgizijos bankroto instituto darbą, pirmiausia reikia tobulinti su įmonių bankrotu susijusius įstatymus. Būtina plačiau taikyti sanavimo, reabilitavimo ir taikos susitarimo procedūras. Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo 5 straipsnis numato skolininko, kreditoriaus ir trečių šalių interesų apsaugą tose įmonėse, kurioms pradėtos bankroto procedūros. Tačiau panašiame Kirgizijos Respublikos įstatyme to nėra. Norint pagerinti Kirgizijos bankroto instituto darbątaip pat būtina tobulinti normatyvinę-teisinę bazę ar užsienio šalių žinybas, kuruojančias bankroto klausimus, atlikti jų darbo patirties analizę. Tai leistų panaudoti jų teigiamą patirtį tobulinant Kirgizijos bankroto instituto darbą. Lietuvos ir Kirgizijos bankroto institutų darbui pagerinti tikslinga suformuoti įmonių bankroto prevencijos sistemą, Ji turėtų tapti viena svarbiausių bankroto instituto funkcijų. Tokios sistemos įdiegimas ir taikymas gerokai sumažintų įmonių bankroto pavojų ir gerintų visos šalies ekonominę padėtį. | lit |
dc.format.extent | p. 36-45 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | eng | |
dc.relation.isreferencedby | SocIndex | |
dc.relation.isreferencedby | Index Copernicus | |
dc.relation.isreferencedby | CEEOL – Central and Eastern European Online Library | |
dc.rights | Laisvai prieinamas internete | |
dc.source.uri | http://www.su.lt/bylos/mokslo_leidiniai/soc_tyrimai/2012_27/diushenalieva_ginevicius.pdf | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:6112853/datastreams/ATTACHMENT_6112859/content | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:6112853/datastreams/MAIN/content | |
dc.title | Enterprise bankruptcy institution in Lithuania and Kyrgyz Republic: comparative analysis | |
dc.title.alternative | Lietuvos ir Kirgizijos Respublikų bankroto institutų lyginamoji analizė | |
dc.type | Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dcterms.references | 22 | |
dc.type.pubtype | S3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dc.contributor.institution | Kyrgyz State University, Bishkek | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Verslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management | |
dc.subject.researchfield | S 004 - Ekonomika / Economics | |
dc.subject.lt | Įmonių bankrotas | |
dc.subject.lt | Bankroto teisė | |
dc.subject.lt | Bankroto institucija | |
dc.subject.lt | Įmonių bankroto statistika | |
dc.subject.lt | Bankroto rizika | |
dc.subject.lt | Bankroto prevencija | |
dc.subject.en | Enterprise bankruptcy | |
dc.subject.en | Bankruptcy law | |
dc.subject.en | Bankruptcy institution | |
dc.subject.en | Enterprise bankruptcy statistics | |
dc.subject.en | Bankruptcy risk | |
dc.subject.en | Bankruptcy prevention | |
dcterms.sourcetitle | Social research = Socialiniai tyrimai | |
dc.description.issue | Nr. 27 | |
dc.description.volume | t. 2 | |
dc.publisher.name | Šiaulių universiteto leidykla | |
dc.publisher.city | Šiauliai | |
dc.identifier.doi | VGT02-000026010 | |
dc.identifier.doi | ELB01-000001551 | |
dc.identifier.doi | LT-eLABa-0001:J.04~2012~ISSN_1392-3110.N_2_27.PG_36-45 | |
dc.identifier.elaba | 6112853 | |