Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorKaraliūnas, Bronius
dc.contributor.authorMatkevičius, Edvardas
dc.date.accessioned2023-09-18T20:24:07Z
dc.date.available2023-09-18T20:24:07Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1392-1215
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000014620
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/149678
dc.description.abstractThe article investigates the issues of electrical braking for induction motors the operation of which is based on the sliding magnetic field. It has been revealed that one of the most progressive analytical research methods of such type modes is considered the method of spectral magnetic fields analysis. To compile mathematical model there have been derived the main assumptions according to which all the measures of electric braking have to be investigated by means of the analysis of one dimensional magnetic field. The braking processes have been analysed in the motionless right – sided Descartes system of coordinates x, y, z. There have been presented the expressions of volumetric density of braking current which have been regarded the non – periodic functions of coordinate x. Besides that in cases of single – phase and capacitor braking these expressions are also regarded as the non – periodic functions of time. Therefore when compiling the mathematical model there have been applied Laplace and Fourier integral transformations. After having applied Fourier transformation there have been received the expressions of the spectra amplitudes of braking current volumetric density, under the condition that the number of excited zones in the inductor is even, uneven and fractional. The continuous spectra of amplitudes have been calculated by the software Mathcad 2001 Profesional. The results of the calculations indicate that the maximum amplitude density of dynamic braking current is obtained if the number of excited zones is uneven.eng
dc.description.abstractNagrinėjami indukcinių variklių, kurių veikimas pagrįstas slenkamuoju magnetiniu lauku, elektrinio stabdymo klausimai. Parodyta, kad vienas iš perspektyviausių analizinių tokių režimų tyrimo metodų yra spektrinis magnetinių laukų analizės metodas. Matematiniam modeliui sukurti daromos prielaidos, pagal kurias visi elektrinio stabdymo būdai nagrinėjami remiantis vienmačio magnetinio lauko analize. Stabdymo procesai nagrinėjami nejudančioje dešininėje Dekarto koordinačių sistemoje x, y, z. Pateiktos stabdymo srovės tūrinio tankio išraiškos, kurios yra neperiodinės koordinatės x funkcijos. Be to, vienfazio ir kondensatorinio stabdymo atvejais tos išraiškos yra dar ir neperiodinės laiko funkcijos. Dėl to, sudarant matematinį modelį, buvo taikyti Laplaso ir Furjė integraliniai pakeitimai. Pritaikius Furjė pakeitimą, gautos stabdymo srovės tūrinio tankio amplitudžių spektrų išraiškos, kai induktoriuje sužadintų zonų skaičius yra lyginis, nelyginis ir trupmeninis. Amplitudžių ištisiniai spektrai buvo skaičiuoti kompiuterine programa Mathcad 2001 Profesional. Skaičiavimo rezultatai rodo, kad didžiausias dinaminio stabdymo srovės amplitudžių tankis gaunamas tada, kai sužadintų zonų skaičius yra nelyginis.lit
dc.format.extentp. 37-40
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyVINITI
dc.relation.isreferencedbyINSPEC
dc.relation.isreferencedbyScience Citation Index Expanded (Web of Science)
dc.rightsLaisvai prieinamas internete
dc.source.urihttps://eejournal.ktu.lt/index.php/elt/article/view/10468
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:6114282/datastreams/ATTACHMENT_6114288/content
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:6114282/datastreams/MAIN/content
dc.titleInvestigation of linear induction motor braking modes by spectral method
dc.title.alternativeИсследование тормозных режимов линейного асинхронного двигателя спектральным методом
dc.title.alternativeTiesiaeigio indukcinio variklio stabdymo režimų tyrimas spektriniu metodu
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.references7
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyElektronikos fakultetas / Faculty of Electronics
dc.subject.researchfieldT 001 - Elektros ir elektronikos inžinerija / Electrical and electronic engineering
dc.subject.ltElektros varikliai
dc.subject.ltasinchroniniai
dc.subject.ltMagnetinis srautas
dc.subject.ltMatematinė analizė
dc.subject.ltDinaminiai bandymai
dc.subject.enElectric motors
dc.subject.eninduction
dc.subject.enMagnetic flux
dc.subject.enMathematical analysis
dc.subject.enDynamic testing
dcterms.sourcetitleElektronika ir elektrotechnika
dc.description.issueNo. 3(75)
dc.publisher.nameTechnologija
dc.publisher.cityKaunas
dc.identifier.doiVGT02-000014620
dc.identifier.doiELB01-000003656
dc.identifier.doiLT-eLABa-0001:J.04~2007~ISSN_1392-1215.N_3_75.PG_37-40
dc.identifier.doi000255335600007
dc.identifier.elaba6114282


Šio įrašo failai

Thumbnail

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą