Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorKačerauskas, Tomas
dc.date.accessioned2023-09-18T20:24:42Z
dc.date.available2023-09-18T20:24:42Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1822-430X
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000013079
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/149750
dc.description.abstractNagrinėjamas komizmo vaidmuo moksle. Autorius komizmą, kaip ir tragizmą, sieja su egzistenciniais mokslininkų siekiais. Tai verčia kitaip pažvelgti į reiškinius, formuojančius tam tikrą mokslo teoriją. Komizmas traktuojamas kaip mokslą ir gyvenamąjį pasaulį suartinantis kūrybinis veiksnys. Straipsnyje atkreipiamas dėmesys į mokslo teorijų uždarumą, į tokius mokslo kriterijus kaip mokslo žargonas ir propaganda, į mokslininkų mąstymo inertiškumą. Pasak autoriaus, visa tai padeda įveikti egzistenciniai siekiai, kurių veikiami formuojasi mokslininkų teorinė žiūra. Mokslinė žiūra traktuojama kaip tam tikras vaizdas, veikiamas istorinės bei visuomeninės aplinkos, mokslo faktai – kaip teiginiai, kuriais dažnai aklai pasitikima. Mokslo reiškiniai interpretuojami iš fenomenologinės hermeneutinės perspektyvos: jie suvokiami tik kaip darnios visumos dalys, kurios išplečia žiūros lauką. Į mokslą žvelgiama kaip į kultūros – žmogaus egzistencinės kūrybos – dalį. Mokslo teorijų kaita interpretuojama kaip skirtingų vaizdų „maskaradas“, atnaujinantis mokslą.lit
dc.description.abstractThe paper analyses the comism’s role in science. The author associates the comic as well as tragedy with the existential aspirations of scientists. This gives rise to a different view of the phenomena which form a certain scientific theory. The communism is approached as a creative factor bringing science and the living world together. In the paper attention is paid to the insularity of scientific theories, scientific criteria, such as scientific jargon and propaganda, to the inertia of scientists’ thinking. According to the author, existential aspirations, which influence formation of scientists’ theoretical viewing, help to cope with all that. The scientific viewing is approached as a certain view affected by a historic and social environment, and scientific facts are regarded as statements in which we often blindly trust. Scientific phenomena are interpreted from the phenomenological hermeneutical perspective: they are perceived only as integral parts of the harmonious whole which widen the viewing field. Science is treated as a part of culture – human existential creation. The alternation of scientific theories is interpreted as a masquerade of different views renewing science.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 11-18
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.rightsLaisvai prieinamas internete
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/coactivity.2006.29
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:6115138/datastreams/MAIN/content
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:6115138/datastreams/ATTACHMENT_6115143/content
dc.titleApie komizmą moksle
dc.title.alternativeThe comic in science
dc.typeStraipsnis kitame recenzuotame leidinyje / Article in other peer-reviewed source
dcterms.references18
dc.type.pubtypeS4 - Straipsnis kitame recenzuotame leidinyje / Article in other peer-reviewed publication
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyHumanitarinis institutasui-button / Institute of Humanitiesui-button
dc.subject.researchfieldH 001 - Filosofija / Philosophy
dc.subject.ltMokslas
dc.subject.ltTeorija
dc.subject.ltKultūra
dc.subject.ltEgzistencija
dc.subject.ltKomizmas
dc.subject.ltTragizmas
dc.subject.ltGyvenamasis pasaulis
dc.subject.enScience
dc.subject.enTheory
dc.subject.enCulture
dc.subject.enExistence
dc.subject.enThe comic
dc.subject.enTragedy
dc.subject.enThe living world
dcterms.sourcetitleSantalka
dc.description.issuenr. 3
dc.description.volumeT. 14
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doiVGT02-000013079
dc.identifier.doiELB01-000006112
dc.identifier.doiLT-eLABa-0001:J.04~2006~ISSN_1822-430X.V_14.N_3.PG_11-18
dc.identifier.doi10.3846/coactivity.2006.29
dc.identifier.elaba6115138


Šio įrašo failai

Thumbnail

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą