Show simple item record

dc.contributor.authorMonginaitė, Laimutė
dc.date.accessioned2023-09-18T20:24:59Z
dc.date.available2023-09-18T20:24:59Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1822-430X
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000013043
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/149780
dc.description.abstractStraipsnyje atkreipiamas dėmesys į fenomenologines metodologijos galimybes aprašyti estetinės sąmonės ir patirties specifiką. Iškeltas svarbus estetinių reiškinių teorinio modelio konstravimo klausimas. R. Ingardenas naudodamas fenomenologines pažintines procedūras sukūrė originalias koncepcijas estetikoje: meno kūrinių intencionalios būties, estetinio imanentinio objekto, estetinės konkretizacijos ir vertinimo, estetinio procesualumo. Lenkų autoriaus atskleista estetinio išgyvenimo struktūra rodo estetinės sąmonės fenomenų daugiasluoksniškumą, apibūdina estetiškai specifines subjekto reakcijas. Straipsnyje pristatyti R. Ingardeno naudojami esmių pažinimo būdai: imanentinis stebėjimas, išgyvenimo intuicija, eidetinė redukcija. Išsamiau analizuojamos šios estetinio išgyvenimo fazės: 1) objekto kokybių sužadinta pirminė emocija; 2) audringa meno kūrinių percepcija, lemianti estetinio imanentinio objekto sukūrimą; 3) kontempliatyvus, ramus estetinės sąmonės sukurtų objektų stebėjimas, padedantis pripažinti vertybes. R. Ingardeno estetinio išgyvenimo modelis pripažįstamas universaliu, atskleidžiančiu estetinės nuostatos ir patirties esmę.lit
dc.description.abstractThe paper discusses potentialities of phenomenological methodology in describing particularity of the aesthetical conscious and experience. A substantial question of constructing a notional model of aesthetical phenomena is raised in the paper, and R. Ingarden‘s model of aesthetical experience is analysed. By applying phenomemonological procedures, R. Ingarden created original conceptions in aesthetics. The structure of aesthetical experience revealed by this Polish author shows a multilayered character of phenomena in the aesthetical conscious, and defines an aesthetically specific response of a subject. R.Ingarden‘s model of aesthetical experience is acknowledged to be universal, revealing the essence of aesthetical attitude aest and experience.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 96-102
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.rightsLaisvai prieinamas internete
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/coactivity.2006.09
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:6115615/datastreams/MAIN/content
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:6115615/datastreams/ATTACHMENT_6115620/content
dc.titleR. Ingardeno estetinio išgyvenimo modelis
dc.title.alternativeR. Ingarden,s model of aesthetical experience
dc.typeStraipsnis kitame recenzuotame leidinyje / Article in other peer-reviewed source
dcterms.references7
dc.type.pubtypeS4 - Straipsnis kitame recenzuotame leidinyje / Article in other peer-reviewed publication
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyHumanitarinis institutasui-button / Institute of Humanitiesui-button
dc.subject.researchfieldH 001 - Filosofija / Philosophy
dc.subject.ltImanentinė būtis
dc.subject.ltIntencionalumas
dc.subject.ltFenomenologinis aprašymas
dc.subject.ltEidetinė intuicija
dc.subject.ltKontempliacija
dc.subject.ltKonstituavimas
dc.subject.enEidetic science
dc.subject.enAesthetical experience
dc.subject.enImmanent being
dc.subject.enContemplation
dc.subject.enIntentional object
dcterms.sourcetitleSantalka
dc.description.issuenr. 1
dc.description.volumeT. 14
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doiVGT02-000013043
dc.identifier.doiELB01-000001706
dc.identifier.doiLT-eLABa-0001:J.04~2006~ISSN_1822-430X.V_14.N_1.PG_96-102
dc.identifier.doi10.3846/coactivity.2006.09
dc.identifier.elaba6115615


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record