Show simple item record

dc.contributor.authorDavu, Badari Vishal
dc.contributor.authorRimkus, Alfredas
dc.contributor.authorMatijošius, Jonas
dc.date.accessioned2023-09-18T20:31:08Z
dc.date.available2023-09-18T20:31:08Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2029-9303
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/150642
dc.description.abstractThe demand for fossil fuels like gasoline, diesel, etc., is rising fluently while their stock is depleting rapidly. Rapeseed oil is considered one of major alternative sources. In this study a comparison of diesel fuel, the rapeseed oil and the isopropanol mixtures were taken and produced various fuel blends at D50RO45P5, D50RO40P10 and D50RO30P20 proportions. These blends were produced with 5%, 10%, and 20% alcohol, tends to have greater energy and ecological characteristics. By taking these different mixture fuels, the engine performance was analysed by taking various loads and output is shown in the graphseng
dc.description.abstractStraipsnyje apibendrinamas dyzelino, rapsų aliejaus ir izopropanolio mišinių rodiklių palyginimas juos naudojant slėginio uždegimo variklyje. Naudoti įvairūs degalų mišiniai D50RO45P5, D50RO40P10 ir D50RO30P20, kuriuose dyzelino buvo 50 %, alkoholio 5 %, 10 % ir 20 %, o likusi dalis – rapsų aliejus. Variklio veikimo energetiniai ir ekologiniai rodikliai buvo analizuojami jam veikiant įvairiomis apkrovomis. Degalų sąnaudos šiek tiek padidėja dėl padidėjusio alkoholio kiekio, nes tai mažina degalų šilumingumą. Variklio šiluminis efektyvumas nekinta naudojant 5 % izopropanolio, bet didinant alkoholio koncentraciją – efektyvumas mažėja. Didinant biodegalų dalį CO2 kiekis buvo sumažintas labai nedaug, tačiau efektą duoda, kad tai atsinaujinantys degalai. Naudojami biodegalų priedai didina HC emisijas visame apkrovų diapazone. Prie mažų apkrovų NOx emisijos išauga dėl mažo alkoholio cetaninio skaičiaus ir ilgesnės užsiliepsnojimo gaišties, tačiau prie vidutinių apkrovų NOx išmetimai turi tendenciją mažėti. Palyginti su 100 % dyzelinu, izopropanolio (20 %) ir rapsų aliejaus priedas (D50RO30P20) dūmingumą sumažina iki 4 kartų.lit
dc.format.extentp. 51-56
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.rightsNeprieinamas
dc.source.urihttp://www.ktk.lt/assets/Uploads/Zurnalas-2020-1-papildytas.pdf
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:66053380/datastreams/COVER/content
dc.titleComparative analysis of energy and ecological indicators of a compression-ignition engine fuelled with a mixture of diesel, rapeseed oil and isopropanol
dc.title.alternativeSlėginio uždegimo variklio, veikiančio dyzelino, rapsų aliejaus ir izoproponolio mišiniu, energetinių ir ekologinių rodiklių lyginamoji analizė
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references17
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyTransporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsTD0202 - Aplinką tausojantis transportas / Environment-friendly transport
dc.subject.ltspecializationsL102 - Energetika ir tvari aplinka / Energy and a sustainable environment
dc.subject.ltrapsų aliejus
dc.subject.ltkompresinis uždegimas
dc.subject.ltdegimas
dc.subject.ltemisijos
dc.subject.ltenergija
dc.subject.ltbiodyzelinas
dc.subject.enrapeseed oil
dc.subject.encompression ignition
dc.subject.encombustion
dc.subject.enemissions
dc.subject.enenergy
dc.subject.enbiodiesel
dcterms.sourcetitleInžinerinės ir edukacinės technologijos = Engineering and educational technologies
dc.description.issueNr. 1
dc.publisher.nameKauno technikos kolegija
dc.publisher.cityKaunas
dc.identifier.elaba66053380


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record