Show simple item record

dc.contributor.authorMickevič, Rafal
dc.contributor.authorVaitkus, Audrius
dc.date.accessioned2023-09-18T20:33:44Z
dc.date.available2023-09-18T20:33:44Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2029-2341
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/150763
dc.description.abstractNuolatos yra ieškoma sprendimų, kaip sumažinti statybos kaštus, naudojamų medžiagų kiekį bei neigiamą poveikį aplinkai. Be to, nuolatos ieškoma būdų, kaip pritaikyti naujas technologijas ir medžiagas, siekiant paspartinti statybos procesą bei padidinti statinio ilgaamžiškumą. Projektuojant standartines betono dangos konstrukcijas, vadovaujantis KPT SDK 19 taisyklėmis, betono sluoksnis, priklausomai nuo dangos konstrukcijos klasės, kinta nuo 20 cm iki 29 cm. Alternatyva tradiciniam betono dangos konstrukcijos sprendiniui yra voluojamojo betono ant hidrauliškai surišto gruntinio pagrindo dangos konstrukcijos. Tokio tipo betone yra daug didesnė smulkioji užpildo dalis, todėl voluojamojo betono mišinys yra neslankus, o voluojant galima pasiekti didelį betono tankį ir konsolidaciją. Straipsnyje aprašyti eksperimentiniai tyrimai atlikti remiantis „Guide for roller-compacted concrete pavements“ gairėmis bei atliekant skaičiavimus automatizuota StreetPave programa. Eksperimento tikslai – parinkti optimalią voluojamojo betono dangos konstrukciją pagal pasirinktas projektinės apkrovos sąlygas. Skaičiavimuose buvo naudojami dvylika skirtingų dangos konstrukcijų variantų, kuriuose pagrindiniai kintamieji buvo: žemės sankasos deformacijų modulis (Ev2), hidraulinių rišiklių bei jonų mainus gerinančiu priedu sustiprintų gruntų sluoksnio (CTS) storis bei tamprumo modulis (E). Taip pat skaičiavimai atlikti remiantis dviem scenarijais, darant prielaidą, kad po projektinio naudojimo laikotarpio pasireiškusių plyšių kiekis dangos paviršiuje bus 5 % ir 10 %.lit
dc.description.abstractIn these days constantly being looking for solution to reduce construction costs, the amount of materials used and the negative impact on the environment. Designing pavement structures with top layer of traditional concrete, the structures become very massive because of variation of concrete thickness from 20 cm to 29 cm according to the standard structures with concrete which are given in KPT SDK 19. An alternative to traditional concrete is roller-compacted concrete, the concrete with significantly larger fine aggregates which lead concrete mix to be non-slip. The roller-compacted mix can also achieve high concrete density and consolidation by rolling. The experimental studies were performed according to the guidelines of the “Guide for rollercompacted concrete pavements” and the automated StreetPave program. Twelve different variants of the pavement structure were used in the calculations, in which the main variables were: the modulus of deformation (Ev2), the thickness of stabilized layer (CTS) and the modulus of elasticity (E). Calculations were also performed for two scenarios, assuming that the amount of cracks appearing on the surface of the top layer after the design period would be 5% and 10%.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 1-5
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyDimensions
dc.relation.isreferencedbyAcademic Search Complete
dc.relation.isreferencedbyDOAJ
dc.relation.isreferencedbyGale's Academic OneFile
dc.relation.isreferencedbyTOC Premier
dc.source.urihttps://journals.vgtu.lt/index.php/MLA/article/view/13067/10155
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/mla.2020.13067
dc.titleVoluojamojo betono taikymas krovininio transporto terminalų aikštelėms
dc.title.alternativeApplication of roller-compacted concrete in freight terminals
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.accessRightsThis is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/), which permits unres-tricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original author and source are credited.
dcterms.licenseCreative Commons – Attribution – 4.0 International
dcterms.references7
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering
dc.subject.researchfieldT 004 - Aplinkos inžinerija / Environmental engineering
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsSD0202 - Aplinką tausojančios statybinės medžiagos ir technologijos / Low emissions building materials and technologies
dc.subject.ltspecializationsL104 - Nauji gamybos procesai, medžiagos ir technologijos / New production processes, materials and technologies
dc.subject.ltbetonas
dc.subject.ltvoluojamasis betonas
dc.subject.ltklotuvas
dc.subject.ltstabilizavimas
dc.subject.enconcrete
dc.subject.enroller-compacted concrete
dc.subject.enpaver
dc.subject.enstabilization
dcterms.sourcetitleMokslas – Lietuvos ateitis. Aplinkos inžinerija = Science – Future of Lithuania. Environmental engineering
dc.description.volumevol. 12
dc.publisher.nameVGTU Press
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/mla.2020.13067
dc.identifier.elaba70498916


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record