Show simple item record

dc.contributor.authorKregždaitė, Rusnė
dc.contributor.authorČernevičiūtė, Jūratė
dc.contributor.authorStrazdas, Rolandas
dc.date.accessioned2023-09-18T20:35:41Z
dc.date.available2023-09-18T20:35:41Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1648-4460
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/151180
dc.description.abstractThe cultural and creative industries (CCIs) are becoming important sector for national economies development. It generates considerable economic wealth and acting as catalyst for innovation and progress in other sectors. The CCIs also significantly contributes to the identity, culture and values development. For these reasons, stimulating the development of cultural and creative industries becomes an important challenge for European and national policies. Evaluating the impact of cultural and creative industries on the economic system provides important arguments for policy makers to make strategic decisions in relation to CCIs sector development. The article provides analysis of the current CCIs evaluation methods and indexes such as The Creative City Index, Composite Index of Creative Economy, European Creativity Index, Global Creativity Index, Hong Kong Creativity Index and Creative Space. Based on the analysis strength and weaknesses of these indexes, new analytical tool - Cultural and creative industries index (CCII) was developed and presented in the publication. CCII has been designed exceptionally for the analysis of cultural and economic aspects of creative activities with a focus on cultural and creative industries output factors. The CCII is applied to perform comparative analysis of CCIs sector in EU countries. Results of the analysis is presented in the article.eng
dc.description.abstractKultūros ir kūrybinės industrijos (KKI) tampa svarbiu nacionalinės ekonomikos vystymosisektoriumi. Sukuriama didelė ekonominė gerovė ir skatinamos kitų sektorių naujovėsbei pažanga. KKI taip pat reikšmingai prisideda prie tapatybės, kultūros ir vertybių vystymosi. Dėl šių priežasčių kultūros ir kūrybinių industrijų plėtros skatinimas tampa svarbiu Europos ir nacionalinės politikos iššūkiu. Kultūros ir kūrybinių industrijų poveikio ekonominei sistemai įvertinimas tampa svariu argumentu KKI sektoriaus plėtros politikos formuotojams priimti strateginius sprendimus. Straipsnyje pateikiama dabartinių KKI vertinimo metodų ir indeksų, tokių kaip Kūrybinio miesto indeksas, Kūrybinės ekonomikos sudėtinis indeksas, Europos kūrybiškumo indeksas, Pasaulinis kūrybiškumo indeksas, Honkongo kūrybos indeksas ir Kūrybinė erdvė, analizė. Remiantis šių indeksų analizės privalumais ir trūkumais, buvo sukurta ir publikacijoje pateikta nauja analitinė priemonė–Kultūros ir kūrybinių industrijų indeksas (KKII). KKII buvo išskirtinai sukurtasanalizuoti kultūrinius ir ekonominius kūrybinės veiklos aspektus, daugiausia dėmesio skiriant kultūros ir kūrybinių industrijų produkcijos veiksniams. KKII taikomas atliekant lyginamąją KKI sektoriaus analizę ES šalyse. Tyrimo rezultatai pateikti šiame straipsnyje.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 618-636
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbySocial Sciences Citation Index (Web of Science)
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.relation.isreferencedbyEconLit
dc.relation.isreferencedbyEconLit with Full Text
dc.relation.isreferencedbyIBSS
dc.source.urihttp://www.transformations.knf.vu.lt/51c/article/eval
dc.subjectN900 - Verslas ir vadyba / Business and administrative studies
dc.titleEvaluation of cultural sectors in EU countries
dc.title.alternativeKūrybos sektorių vertinimas ES šalyse
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.references48
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus universitetas
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.contributor.facultyMechanikos fakultetas / Faculty of Mechanics
dc.subject.researchfieldS 003 - Vadyba / Management
dc.subject.researchfieldS 008 - Komunikacija ir informacija / Communication and information
dc.subject.researchfieldS 004 - Ekonomika / Economics
dc.subject.studydirectionJ10 - Komunikacija / Communication
dc.subject.studydirectionJ01 - Ekonomika / Economics
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsEV05 - Kūrybinės industrijos skaitmeninės visuomenės plėtrai / Creative industries for digital society development
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltkultūros ir kūrybinės industrijos
dc.subject.ltkūrybiškumo indeksas
dc.subject.ltkūrybinių industrijų indeksas
dc.subject.ltekonometrinis modeliavimas
dc.subject.encultural and creative industries
dc.subject.enindex of creativity
dc.subject.enindex of creative industries
dc.subject.eneconometric modelling
dcterms.sourcetitleTransformations in business and economics
dc.description.issueno. 3C
dc.description.volumevol. 19
dc.publisher.nameVilnius University
dc.publisher.cityKaunas
dc.identifier.doi000630908700014
dc.identifier.elaba80391868


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record