Show simple item record

dc.contributor.authorBogdevičius, Marijonas
dc.contributor.authorŽygienė, Rasa
dc.date.accessioned2023-09-18T20:39:20Z
dc.date.available2023-09-18T20:39:20Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1822-4652
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000030291
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/151636
dc.description.abstractBėgių defektų atsiradimo priežastys gali būti įvairios: tai klimato sąlygos, vėžės išplatėjimas, grunto dinamika, eksploatacinis amžius, kontaktinis nuovargis ir t.t. Atlikus mokslinių darbų analizę, galima teigti, kad kiekvienas viršutinės kelio konstrukcijos elementas ir riedmenų konstrukcija įtakoja geležinkelio kelio ilgaamžiškumą ir norimą eksploatavimo lygį. Bėgiai tiesiogiai sąveikauja su geležinkelių vagonų ratais. Esant pažaidoms ratuose ar bėgiuose jų kontakto zonoje susidaro normaliniai įtempiai, atsiranda kontaktinės jėgos, kurios iš rato perduodamas bėgiui ir atvirkščiai. Kontaktinių jėgų dydis tiesiogiai priklauso nuo apkrovos. Dėl šių jėgų poveikio susidaro defektai aširačių ratuose arba bėgiuose. Todėl būtina, nagrinėti įvairių kelio bei riedmenų konstrukcijos elementų sąveiką, ieškoti jų gerinimo variantų. Besivystant programinės įrangos technologijoms, galima gauti tikslesnius skaičiavimų rezultatus. Naudojant baigtinių elementų metodus, galima tiksliau aprašyti kontakte vykstančius procesus. Atlikti, vertikalioje plokštumoje, judančio geležinkelių traukinio rato ir kelio sąveikos dinamikos tyrimai. Geležinkelių aširačio rato–bėgio kontaktas nagrinėjamas kaip tampri dviejų plokščių kūnų sąveika. Sukurtas BE modelis nagrinėja smūgio metu, rato–bėgio kontakto zonoje veikiančias jėgas. Smūgio jėgos kitimas vertinamas kaip laiko funkcija.lit
dc.description.abstractThe causes of defect appearance on rail can be different: climate conditions, track gauge widening, soil dynamics, operational age, contact weariness and etc. After analysis of scientific works, it can be said that each upper track structure element and rolling stock structure influences track longevity and desired level of operating. Rails directly interact with the rolling stock. In case of damage in the wheels or rails, normal stresses are formed in the contact zone, contact forces, that are transferred from the wheel rail and vice versa, appear. The size of contact forces depend on the load. Due to the effect of these forces, defects in axles of the wheels or rails form. Therefore it is necessary to examine the interaction between different road and rolling stock construction elements, search for their improvement options. As software technologies develop, it is possible to get calculation results that are more accurate. By using Finite element me thods, contact processes can be described more precisely. A moving railway train wheel and the road dynamic studies, in the vertical plane, were performed. Railway wheelset wheel – rail contact is examined as an elastic interaction of two flat bodies. The created BE model examines the forces acting in wheel–rail contact zone the during the impact. Impact strength variation is considered as a function of time.eng
dc.format.extentp. 34-39
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.source.urihttp://journals.ku.lt/index.php/TMD/article/view/232/189
dc.subjectTD03 - Transporto sistemų ir eismo modeliavimas, optimizavimas, sauga ir valdymas / Transport systems and traffic modeling, optimization, safety and management
dc.titleGeležinkelio vagono aširačio rato su iščiuoža sąveikos su bėgiu tyrimas
dc.typeStraipsnis kitame recenzuotame leidinyje / Article in other peer-reviewed source
dcterms.references10
dc.type.pubtypeS4 - Straipsnis kitame recenzuotame leidinyje / Article in other peer-reviewed publication
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyTransporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.ltspecializationsL106 - Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos (IRT) / Transport, logistic and information and communication technologies
dc.subject.ltRatas
dc.subject.ltIščiuoža
dc.subject.ltSąveika
dc.subject.ltApkrova
dc.subject.ltJėga
dc.subject.ltDinamika
dc.subject.enBėgis
dc.subject.enWheel
dc.subject.enRail
dc.subject.enFlat
dc.subject.enInteraction
dc.subject.enLoad
dc.subject.enForce
dc.subject.enDinamic
dcterms.sourcetitleTechnologijos mokslo darbai Vakarų Lietuvoje
dc.description.volumeVol. 9
dc.publisher.nameKlaipėdos universiteto leidykla
dc.publisher.cityKlaipėda
dc.identifier.elaba8622234


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record