Show simple item record

dc.contributor.authorKvieskienė, Giedrė
dc.contributor.authorBardauskienė, Dalia
dc.date.accessioned2023-09-18T20:39:30Z
dc.date.available2023-09-18T20:39:30Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1392-9569
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/151654
dc.description.abstractStraipsnyje analizuojami tvarios plėtros principai ir uždaviniai Lietuvoje pereinant prie į bendruomenės tikslus orientuotos plėtros, paremtos profesionalų ir pilietinės visuomenės narių požiūrių integravimu. Tvarios, į bendruomenę orientuotos, plėtros procesas užtikrina, kad būtų gerbiamos kiekvieno asmens ir jų šeimų teisės, orumas, poreikiai ir pageidavimai bei sukurti įgalinimo mechanizmai, skatinantys aktyviai partnerystei ir kūrybiškoms inovacijoms. Lyginimo kriterijumi pasirinktas perėjimas nuo centralizuotos į bendruomenę orientuotos plėtros, arba darnios bendruomeninės plėtros, modelis, kuris galėtų užtikrinti, kad plėtros procesas būtų derinamas su konkrečioje vietovėje gyvenančių gyventojų poreikiais, įgalintų juos socialinei partnerystei, dalinimuisi, subsidiarumui ir klasterizavimui. Tyrimui taikomi sisteminės, statistinės ir atvejų analizės, grupių diskusijų metodai, leidžiantys įvertinti į bendruomenę orientuotos plėtros sėkmės atvejus ir trikdžius Lietuvoje, juos palyginti su pasaulyje identifikuotomis socialinėmis inovacijomis. Ieškoma trikdžių, priežasčių ir mechanizmų į bendruomenę orientuotai tvariai plėtrai įgalinti.lit
dc.description.abstractThe evaluation of modern trends, it can be said that Lithuanian cities can create a full quality of life. Success will depend on various factors: state policy and financial instruments, development strategies, investment and efficient management of public assets, urban centers, residential areas renewal, and most importantly – sustainable development of community participation. Sustainable development is an important community mobilization develops, positive leadership and community capacity in which it is necessary to validate the local government or other laws. Sustainable development communities necessary skills: understanding of sustainable development; ability to create a vision for the leadership, communication; teamwork; project management; process re-engineering; effective financial management; local economic development and understanding of democratic processes. Decisions about development, the future of local communities must be adopted in accordance with the principle of subsidiarity – the local community itself is able and willing to accept and implement certain decisions, decisions must be adopted and implemented in the higher authorities. Promoting partnerships and general cooperation, a key objective should be to improve quality of life. It is necessary to teach people, local communities, so that they understand that sustainable development is the responsibility of all, only their competence and contribution. (...)eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 6-22
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyEBSCO (SocINDEX)
dc.titleĮ bendruomenę orientuota tvari plėtra
dc.title.alternativeCommunity-oriented development
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references0
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionLietuvos edukologijos universitetas
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.subject.researchfieldS 007 - Edukologija / Educology
dc.subject.ltTvari plėtra
dc.subject.ltDarnios plėtros bendruomenės
dc.subject.ltĮ bendruomenę orientuota plėtra
dc.subject.ltViešasis interesas
dc.subject.ltBendruomeninis ekosisteminis požiūris
dc.subject.ltDaugiafunkcis
dc.subject.ltdaugiakriteris
dc.subject.ltdaugiasektoris dizainas
dc.subject.enSustainable development
dc.subject.enSustainable community development
dc.subject.enCummunity based-development
dc.subject.enPublic intrest
dc.subject.enEcosystem-based community approashes multifunctional
dc.subject.enMultisectoral
dc.subject.enmultifactoral design
dcterms.sourcetitleSocialinis ugdymas : mokslo darbai
dc.description.issueNr. 3
dc.description.volumeT. 39
dc.identifier.doiVPU02-000012750
dc.identifier.doi10.15823/su.2014.14
dc.identifier.elaba8628968


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record