dc.contributor.author | Vasiliauskaitė, Nida | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T20:50:32Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T20:50:32Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 1392-6845 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/152851 | |
dc.description.abstract | Bet kuris žodynas ar enciklopedija apibrėš maždaug taip: „toleruoti“ (lot. tolero, -are) – taikstytis, pakęsti, susitvardyti, ištverti, iškęsti. Ir patikslins: „tolerancija“ – sąlyginis įsitikinimų, veiksmų, praktikų, kuriuos subjektas laiko blogais, bet vis dėlto „pakęstinais“ (nedraustinais, neribotinais), priėmimas ar nuostata nesikišti. Tai reiškia, kad analitiškai „toleranciją“ sudaro trys būtini komponentai. (1) Nepritarimas: toleruojami įsitikinimai ar praktikos turi būti laikomi atgrasiais, nepriimtinais, nepageidaujamais (objectionable) ir svarbia prasme blogais. Be šito būtų ne tolerancija, o abejingumas (arba priėmimas jų kaip savų: mėgstantis death metal muziką ją mėgsta, o ne toleruoja). (2) Priėmimas: tolerancija nepašalina negatyvaus vertinimo, bet paTolerancija kaip galios santykis: kur ir kodėl jos nereikia teikia relevantiškų priežasčių, kodėl vis dėlto verta tą dalyką pakęsti, „toleruoti“ (t. y. daroma prielaida: būtų blogai netoleruoti to, kas blogai). (3) Atmetimas: tariama, kad kažkur yra riba (kai priežastys – religinės, moralinės, pragmatinės ar kt. – atmesti yra svarbesnės už priežastis taikstytis), kurią reikia tikslinti. Paprastai tokia riba laikoma netolerancija1 . Vadinasi, pagal apibrėžimą tolerancija yra anaiptol ne lygybė (priešingai populiariam supratimui), o hierarchija – tam tikras, asimetriškas, išvardytų komponentų santykis: „nepritarimą“ turi atsverti „priėmimas“, antraip tolerancijos nėra. Tam būtina palyginti, įvertinti, nuspręsti. | lit |
dc.format.extent | p. 10-16 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.source.uri | https://nzidinys.lt/wp-content/uploads/2018/12/NZ-A-2017-4-PRENUMERATA.pdf | |
dc.title | Tolerancija kaip galios santykis : kur ir kodėl jos nereikia | |
dc.type | Straipsnis meno, kultūros, profesiniame leidinyje / Article in art, culture, professional publication | |
dcterms.references | 0 | |
dc.type.pubtype | S5 - Straipsnis meno, kultūros, profesiniame leidinyje / Article in art, culture, professional publication | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Kūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries | |
dc.subject.researchfield | H 001 - Filosofija / Philosophy | |
dc.subject.researchfield | S 002 - Politikos mokslai / Politic studies | |
dc.subject.studydirection | N10 - Filosofija / Philosophy | |
dc.subject.studydirection | J02 - Politikos mokslai / Political science | |
dc.subject.vgtuprioritizedfields | EV04 - Komunikacijos valdymas įtraukioje ir kūrybingoje visuomenėje / Communication management in inclusive and creative society | |
dc.subject.ltspecializations | L103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society | |
dc.subject.lt | empatija | |
dc.subject.lt | homofobija | |
dc.subject.lt | laisvė | |
dc.subject.lt | liberalizmas | |
dc.subject.lt | pagarba | |
dc.subject.lt | pakanta | |
dc.subject.lt | politika | |
dc.subject.lt | prievarta | |
dc.subject.lt | religija | |
dc.subject.lt | tiesa | |
dc.subject.lt | tolerancija | |
dc.subject.lt | įsitikinimai | |
dc.subject.lt | žmogaus teisės | |
dcterms.sourcetitle | Naujasis židinys-Aidai | |
dc.description.issue | Nr. 4 | |
dc.publisher.name | Naujasis Židinys-Aidai | |
dc.publisher.city | Vilnius | |
dc.identifier.elaba | 94549188 | |