Show simple item record

dc.contributor.authorAsakavičiūtė, Vaida
dc.contributor.authorValantinaitė, Ilona
dc.contributor.authorSederevičiūtė-Pačiauskienė, Živilė
dc.date.accessioned2023-09-18T20:51:21Z
dc.date.available2023-09-18T20:51:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn0235-7186
dc.identifier.other(crossref_id)152877599
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/153107
dc.description.abstractThis article analyses the role of discussion in university studies in the context of Socrates’ philosophy of education. The article begins with a discussion of the relevance and continuity of Socrates’ ideas on philosophical education in the contemporary educational space and highlights the importance of Socratic discussion in university studies. It is argued that discussion contributes to the development of one of the most essential skills of the 21st century, i.e. critical thinking, which encompasses the totality of analytical, social and personal skills. The paper also points out that Socratic pedagogy of discussions and humanistic education contribute to organising student-centred studies and enable the consolidation of lifelong learning. These competencies and skills are becoming a priority educational objective in the current age when knowledge, technology and the world are constantly changing and renewing.The second part of the paper deals with the specificities and polarities of the discussion process. The distinction between authentic and inauthentic discussion is made in the context of Socrates versus the Sophists. Much attention is paid to highlighting the difference between authentic discussion and inauthentic one as pseudo-discussion to provide pathways and guidelines for the implementation of authentic dialogue in the study process.eng
dc.description.abstractStraipsnyje analizuojamas diskusijų vaidmuo universitetinėse studijose Sokrato ugdymo filosofijos kontekste. Straipsnio pradžioje aptariama Sokrato filosofinio ugdymo idėjų aktualumas ir tąsa šiuolaikinėje edukacinėje erdvėje bei išryškinama sokratinės diskusijos reikšmė studijose. Teigiama, kad diskusijos padeda ugdyti vieną svarbiausių XXI a. įgūdžių – kritinį mąstymą, apimantį analitinių, socialinių ir asmeninių gebėjimų visumą. Straipsnyje taip pat atkreipiamas dėmesys, kad Sokrato diskusijų pedagogika ir humanistinis ugdymas padeda organizuoti į studentą orientuotas studijas bei sudaro galimybes įtvirtinti mokymosi visą gyvenimą nuostatą. Šios kompetencijos ir įgūdžiai tampa prioritetiniais švietimo tikslais dabartiniame amžiuje, kada žinios, technologijos ir pasaulis nuolat kinta ir atsinaujina. Antroje straipsnio dalyje nagrinėjami diskusijų proceso ypatumai ir poliariškumas. Sokratas versus sofistai kontekste išskiriama autentiškos ir neautentiškos diskusijos perskyra. Didelis dėmesys skiriamas išryškinti autentiškos ir neautentiškos, kaip pseudodiskusijos, skirtingumą, siekiant pateikti kelius ir orientyrus autentiškam dialogui įgyvendinti studijų procese.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 328-338
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyArts & Humanities Citation Index (Web of Science)
dc.relation.isreferencedbySocial Sciences Citation Index (Web of Science)
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.relation.isreferencedbyThe Philosopher's Index
dc.relation.isreferencedbyCEEOL – Central and Eastern European Online Library
dc.source.urihttps://www.lmaleidykla.lt/ojs/index.php/filosofija-sociologija/article/view/5072/4394
dc.titleThe space and role of discussion in university studies in the context of Socrates’ philosophy of education
dc.title.alternativeDiskusijų erdvė ir vaidmuo universitetinėse studijose Sokrato ugdymo filosofijos kontekste
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.references38
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldS 008 - Komunikacija ir informacija / Communication and information
dc.subject.researchfieldH 001 - Filosofija / Philosophy
dc.subject.researchfieldS 007 - Edukologija / Educology
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsEV04 - Komunikacijos valdymas įtraukioje ir kūrybingoje visuomenėje / Communication management in inclusive and creative society
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltSokratas
dc.subject.ltSokrato diskusijų pedagogika
dc.subject.ltkritinis mąstymas
dc.subject.ltmokymosi visą gyvenimą nuostata
dc.subject.ltį studentą orientuotas mokymas
dc.subject.ltsofistai
dc.subject.enSocrates
dc.subject.enSocrates discussion
dc.subject.encritical thinking
dc.subject.enlifelong learning
dc.subject.enstudent-centred learning
dc.subject.ensophists
dcterms.sourcetitleFilosofija. Sociologija
dc.description.issueNr. 3
dc.description.volumet. 34
dc.publisher.nameLietuvos mokslų akademija
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi152877599
dc.identifier.doi10.6001/fil-soc.2023.34.3.13
dc.identifier.elaba176189691


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record