Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorDiržytė, Aistė
dc.contributor.authorGajdosikienė, Indrė
dc.contributor.authorBitinaitė-Motiejūnienė, Rugilė
dc.contributor.authorSeiilkhan, Kuralay
dc.contributor.authorVilčinskas, Martynas
dc.date.accessioned2023-12-22T07:04:50Z
dc.date.available2023-12-22T07:04:50Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1648-2603
dc.identifier.other(SCOPUS_ID)85166080227
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/xmlui/handle/123456789/153471
dc.description.abstractIn recent years, many governments around the world have placed a stronger emphasis on people’s wellbeing with the aim of making societies more inclusive and cohesive. As part of this approach, the public sector has introduced a number of initiatives to measure and support students’ psychological flourishing. Previous research reported that students’ flourishing could be linked to certain positive/negative cognitions, but the specifics of these links were under-researched. This study aimed to reveal links between students’ automatic thoughts and flourishing in a sample of public sector university students (n = 226), where 75.7% of participants (n = 171) were 18 to 24 years old and 24.3% (n = 55) were aged 25+. The participants represented four fields of study: Life Sciences (n = 35), Humanities (n = 71), Social Sciences (n = 85), and Technology Sciences (n = 31). The Flourishing Scale (FS) was used to assess students’ flourishing, and the Automatic Thoughts Questionnaire-Revised (ATQ-R) was applied to measure participants’ positive and negative automatic thoughts. The findings revealed that students’ negative self-concepts and negative expectations negatively predicted flourishing, while positive automatic thoughts and positive self-statements positively predicted flourishing. The findings also revealed that positive automatic thoughts and self-statements mediate the link between negative self-concept, negative expectations, and flourishing. Moreover, the results show that strengthening students’ positive cognitions can contribute to students’ increased flourishing, despite coexisting negative cognitions. Based on these findings, fostering a positive and supportive educational environment that promotes mental wellbeing is recommended. This can be achieved by implementing policies prioritizing students’ mental health and providing resources such as counseling services and support systems. Creating an environment where students feel valued, supported, and encouraged can help counteract their negative cognitions, leading to improved flourishing.eng
dc.description.abstractPastaraisiais metais daug vyriausybių, siekdamos įtraukties ir vientisumo visuomenėse, vis daugiau dėmesio skiria žmonių gerovės klausimams. Viešasis sektorius kaip šios strategijos dalis diegia iniciatyvas, skirtas analizuoti ir stiprinti aukštųjų mokyklų studentų psichologinę gerovę. Ankstesni tyrimai rodo, kad tai susiję su įvairiais veiksniais, tačiau sąsajos su pačių studentų mąstymu buvo palyginti mažai tyrinėtos. Empiriniu tyrimu siekta atskleisti ryšius tarp studentų minčių ir psichologinės gerovės. Universitetų studentų imtis n = 226. 75,7 proc. dalyvių buvo nuo 18 iki 24 metų amžiaus, 24,3 proc. – vyresni nei 25 metų. Tyrimo dalyviai atstovavo gyvybės mokslams (n = 35), humanitariniams mokslams (n = 71), socialiniams mokslams (n = 85) ir technikos mokslams (n = 31). Tyrimo rezultatai parodė, kad neigiamos studentų kognicijos dėl savęs ir ateities neigiamai prognozavo gerovę, o teigiamos kognicijos ją prognozavo teigiamai. Rezultatai atskleidė, kad teigiamos kognicijos yra mediatorius (turi mediacinį efektą) neigiamų kognicijų ir gerovės sąsajose. Stiprinant studentų teigiamas kognicijas, galima sustiprinti jų psichologinę gerovę. Remiantis gautais rezultatais, rekomenduojama diegti švietimo aplinkos iniciatyvas, kurios stiprintų konstruktyvų studentų mąstymą, ir sykiu psichologinę gerovę.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 165-182
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.source.urihttps://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85166080227&origin=inward
dc.titleOptimizing higher education management: Insights from research on students’ flourishing and cognition
dc.title.alternativeAukštojo mokslo vadybos optimizavimas: studentų klestėjimo ir kognicijų tyrimo įžvalgos
dc.typeStraipsnis Scopus DB / Article in Scopus DB
dcterms.references42
dc.type.pubtypeS2 - Straipsnis Scopus DB / Scopus DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas Mykolo Romerio universitetas
dc.contributor.institutionMykolo Romerio universitetas
dc.contributor.institutionLoughborough University
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldS 007 - Edukologija / Educology
dc.subject.researchfieldS 008 - Komunikacija ir informacija / Communication and information
dc.subject.researchfieldS 006 - Psichologija / Psychology
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsEV04 - Komunikacijos valdymas įtraukioje ir kūrybingoje visuomenėje / Communication management in inclusive and creative society
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltaukštasis mokslas
dc.subject.ltviešoji politika
dc.subject.ltstudentai
dc.subject.ltklestėjimas
dc.subject.ltkognicijos
dc.subject.enhigher education
dc.subject.enpublic policy
dc.subject.enstudents
dc.subject.enflourishing
dc.subject.encognitions
dcterms.sourcetitlePublic policy and administration
dc.description.issueiss. 2
dc.description.volumevol. 22
dc.publisher.nameMykolo Romerio Universitetas
dc.identifier.doi2-s2.0-85166080227
dc.identifier.doi85166080227
dc.identifier.doi1
dc.identifier.doi149390394
dc.identifier.doi10.13165/VPA-23-22-2-04
dc.identifier.elaba174756464


Šio įrašo failai

FailaiDydisFormatasPeržiūra

Su šiuo įrašu susijusių failų nėra.

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą