Now showing items 1-20 of 20

    • The application of e-commerce technologies for the development of trade in foreign markets 

      Burinskienė, Aurelija (International Scientific Conference „Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2011“, 2011)
      The article discloses the application of e-commerce technologies for the trade development in foreign markets. This topic is popular between authors, who published books about trade: 49% of authors give their attention to ...
    • Big data driven e-commerce marketing 

      Pabedinskaitė, Arnoldina; Davidavičienė, Vida; Milišauskas, Paulius (8th International Scientific Conference “Business and Management 2014”, 2014)
      The development of information technology and growing amount of information and scientists rethink the models and strategies of communication as well as information ma lneadg beumseinnet sasneds usage possibilities. ...
    • Comparative analysis of reverse e-logistics’ solution in Asia and Europe 

      Al Majzoub, Mohamad; Davidavičienė, Vida (International Scientific Conference „Contemporary Issues in Business, Management and Economics Engineering ‘2019“, 2019)
      Purpose – to make comparative analysis of the most successful reverse e-logistics’ solution in Asia and Europe to identify models and methods for solving efficiency and sustainability issues in these areas. Research ...
    • Customer purchase behaviour and shopping in B2C e-commerce 

      Jílková, Petra; Králová, Petra (International Scientific Conference „Contemporary Issues in Business, Management and Economics Engineering ‘2019“, 2019)
      Purpose – digitalization of business processes, cultural backgrounds and consequences on behavioral differences make a direct impact on customer purchase behavior across different countries. The main aim of this paper is ...
    • Development and implementation of the folk cruft e-commerce software system 

      Pleskach, Valentyna; Tumasoniene, Inga; Avramchuk, Vladyslav (14th International Scientific Conference “Business and Management 2024”, 2024)
      The work considers the creation of an effective e-shop for convenient and efficient e-trade in folk crafts. A study of the theoretical aspects of the development of an online store was carried out; analyzed software and ...
    • E-verslo plėtros problematikos teoriniai aspektai 

      Mitiušiov, Pavel; Merkevičius, Juozas (Verslas XXI amžiuje: 16-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija, 2013)
      Šiame straipsnyje nagrinėjamas elektroninis verslas. Pateikiama elektrinio verslo apibrėžimų literatūroje analizė. Atlikta e. verslo modelių analizė ir pateikti modelių apibrėžimai. Taip pat analizuojama esama situacija ...
    • E. verslui įtaką darantys veiksniai 

      Čiurlytė, Elena; Pabedinskaitė, Arnoldina (Verslas XXI amžiuje: 16-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija, 2013)
      Internetinės technologijos sparčiai integruojasi į visas kasdienio gyvenimo sritis. Verslas tampa neatsiejamas nuo technologijų ir interneto. Įmonės diegia elektroninį verslo modelius, savo prekes ir paslaugas parduoda ...
    • Green marketing and e-commerce management features during COVID-19 

      Išoraitė, Margarita; Ambrusevič, Nikolaj (13th International Scientific Conference “Business and Management 2023”, 2023)
      The article presents a literature review of green marketing and e-commerce during the pandemic. The purpose is to investigate green marketing and e-commerce management features during COVID-19. The method of scientific ...
    • Improve the orders picking in e-commerce by using WMS data and BigData analysis 

      Lorenc, Augustyn; Burinskienė, Aurelija (FME Transactions, 2021)
      The primary purpose of the research is the improvement of the orders picking process without additional investments for the software, employees, tool and inventories. For problem-solving, the data about picking is exported ...
    • Inovatyvių priemonių taikymo galimybės ekologinių ūkių plėtrai 

      Dzemydienė, Dalė; Juknevičius, Jurgis (Ekonomika ir vadyba: 25-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Economics and Management: Proceedings of the 25th Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania", 2022)
      Per pastarąjį dešimtmetį rinkoje akivaizdžiai didėja vartotojų susidomėjimas ekologiniais žemės ūkio produktais. Šiame moksliniame tyrime nagrinėjamos ekologinių ūkių vystymo galimybės, perspektyvos ir taikomos inovatyvios ...
    • Kritiniai elektroninės komercijos projektų sėkmės veiksniai 

      Sabaitytė, Jolanta; Černiauskaitė, Guoda (Ekonomika ir vadyba: 23-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Economics and Management: Proceedings of the 23rd Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania", 2020)
      Interneto vartotojų skaičius visame pasaulyje sparčiai auga. Per pastaruosius 19 metų šis skaičius išaugo nuo 360 983 512 iki 4 536 248 808 vartotojų, kas rodo ypatingai spartų augimą. Elektroninė komercija tampa potencialia ...
    • Lojalumas elektroninėje erdvėje 

      Tūskaitė, Ieva; Šlimaitė, Viktorija (Mokslas - Lietuvos ateitis / Science - Future of Lithuania, 2016)
      Kiekvieno verslo pajamos priklauso nuo paklausos, kurią lemia vienas iš veiksnių – vartotojų lojalumas. Mokslininkai intensyviai tiria vartotojų lojalumą jau nuo 1990 m. Atsirandant naujoms technologijoms, verslas įgyja ...
    • Multi-layered model of e-logistic 

      Al Majzoub, Mohamad; Davidavičienė, Vida (10th International Scientific Conference “Business and Management 2018”, 2018)
      Coordinating transactions among companies that allow the appropriate movement of goods, services, and information to consumers from suppliers effectively and efficiently still is hard to accomplish. There are many situations ...
    • On the issue of personal data protection in the field of e-commerce: a comparative analysis of legislation in the Baltic States and Ukraine 

      Pleskach, Mariia (14th International Scientific Conference “Business and Management 2024”, 2024)
      This research focuses on a comparative analysіs of the legislation оn the prоtеctіon оf pеrsonаl data in the fiеld of еlеctronic commerce betwееn thе Baltic States (Lіthuania, Latvia, Estonia) and Ukraіne. Wіth the rapid ...
    • Real-time customer communication in e-commerce: improving customer experience, satisfaction and loyalty 

      Muhammad, Taley; Stukalina, Yulia (14th International Scientific Conference “Business and Management 2024”, 2024)
      In the era of business digital transformation, real-time customer communication has attracted a lot of attention. The purpose of the research is to investigate how real-time customer communication affects the success of ...
    • The role of communication importance in business internationalization: SMEs perspective 

      Brazinskas, Sigitas; Slepniov, Dmitrij (International Scientific Conference „Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2012“, 2012)
      The principal objective of this paper is to present existing approaches towards the latest communication tools, assess these approaches and their impact to international business management from a SMEs perspective. This ...
    • Socialinių medijų naudojimas elektroninės prekybos organizacijose 

      Tamulytė, Marija; Davidavičienė, Vida (Ekonomika ir vadyba: 25-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Economics and Management: Proceedings of the 25th Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania", 2022)
      Sparčiu žingsniu žengiančios pirmyn technologijos lėmė ir visuomenės socialinius pokyčius. Žmonių tarpusavio bendravimas vis labiau persikelia į socialinius tinklus. Socialiniai tinklai leido vartotojams jungtis į įvairias ...
    • Specialization versus generalization of tourist promotion in Europe 

      Fernández-Bendito, Víctor V.; Mihi-Ramírez, Antonio; Kumpikaitė, Vilmantė (International Scientific Conference „Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2012“, 2012)
      This paper analyses the level of specialization of several international tourist information on/off line campaigns of different tourist organisations that promote and trade the tourism in the highest European tourist ...
    • Supply chain models in the Lithuanian e-commerce 

      Davidavičienė, Vida; Meidutė, Ieva (International Scientific Conference „Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2012“, 2012)
      Supply chain management has got into the horizons of scientific research two decades ago, but just recently issues of the virtual supply chain management, supply chain in e-commerce and e-logistics solutions became the ...
    • Vartotojų lojalumas elektroninėje erdvėje 

      Anikėnaitė, Akvilė; Jesevičiūtė-Ufartienė, Laima (Ekonomika ir vadyba: 25-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Economics and Management: Proceedings of the 25th Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania", 2022)
      Konkurencingoje rinkoje įmonės skiria nemažą dėmesį ne tik į naujų vartotojų pritraukimą, bet ir esamų vartotojų išlaikymą. Neretai mokslinėje literatūroje jau esami vartotojai yra apibūdinami, kaip pagrindinis verslo ...