Naršyti pagal temą "e-commerce"
Dabar rodomi įrašai 1-20 iš 20
-
The application of e-commerce technologies for the development of trade in foreign markets
(International Scientific Conference „Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2011“, 2011)The article discloses the application of e-commerce technologies for the trade development in foreign markets. This topic is popular between authors, who published books about trade: 49% of authors give their attention to ... -
Big data driven e-commerce marketing
(8th International Scientific Conference “Business and Management 2014”, 2014)The development of information technology and growing amount of information and scientists rethink the models and strategies of communication as well as information ma lneadg beumseinnet sasneds usage possibilities. ... -
Comparative analysis of reverse e-logistics’ solution in Asia and Europe
(International Scientific Conference „Contemporary Issues in Business, Management and Economics Engineering ‘2019“, 2019)Purpose – to make comparative analysis of the most successful reverse e-logistics’ solution in Asia and Europe to identify models and methods for solving efficiency and sustainability issues in these areas. Research ... -
Customer purchase behaviour and shopping in B2C e-commerce
(International Scientific Conference „Contemporary Issues in Business, Management and Economics Engineering ‘2019“, 2019)Purpose – digitalization of business processes, cultural backgrounds and consequences on behavioral differences make a direct impact on customer purchase behavior across different countries. The main aim of this paper is ... -
Development and implementation of the folk cruft e-commerce software system
(14th International Scientific Conference “Business and Management 2024”, 2024)The work considers the creation of an effective e-shop for convenient and efficient e-trade in folk crafts. A study of the theoretical aspects of the development of an online store was carried out; analyzed software and ... -
E-verslo plėtros problematikos teoriniai aspektai
(Verslas XXI amžiuje: 16-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija, 2013)Šiame straipsnyje nagrinėjamas elektroninis verslas. Pateikiama elektrinio verslo apibrėžimų literatūroje analizė. Atlikta e. verslo modelių analizė ir pateikti modelių apibrėžimai. Taip pat analizuojama esama situacija ... -
E. verslui įtaką darantys veiksniai
(Verslas XXI amžiuje: 16-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija, 2013)Internetinės technologijos sparčiai integruojasi į visas kasdienio gyvenimo sritis. Verslas tampa neatsiejamas nuo technologijų ir interneto. Įmonės diegia elektroninį verslo modelius, savo prekes ir paslaugas parduoda ... -
Green marketing and e-commerce management features during COVID-19
(13th International Scientific Conference “Business and Management 2023”, 2023)The article presents a literature review of green marketing and e-commerce during the pandemic. The purpose is to investigate green marketing and e-commerce management features during COVID-19. The method of scientific ... -
Improve the orders picking in e-commerce by using WMS data and BigData analysis
(FME Transactions, 2021)The primary purpose of the research is the improvement of the orders picking process without additional investments for the software, employees, tool and inventories. For problem-solving, the data about picking is exported ... -
Inovatyvių priemonių taikymo galimybės ekologinių ūkių plėtrai
(Ekonomika ir vadyba: 25-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Economics and Management: Proceedings of the 25th Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania", 2022)Per pastarąjį dešimtmetį rinkoje akivaizdžiai didėja vartotojų susidomėjimas ekologiniais žemės ūkio produktais. Šiame moksliniame tyrime nagrinėjamos ekologinių ūkių vystymo galimybės, perspektyvos ir taikomos inovatyvios ... -
Kritiniai elektroninės komercijos projektų sėkmės veiksniai
(Ekonomika ir vadyba: 23-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Economics and Management: Proceedings of the 23rd Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania", 2020)Interneto vartotojų skaičius visame pasaulyje sparčiai auga. Per pastaruosius 19 metų šis skaičius išaugo nuo 360 983 512 iki 4 536 248 808 vartotojų, kas rodo ypatingai spartų augimą. Elektroninė komercija tampa potencialia ... -
Lojalumas elektroninėje erdvėje
(Mokslas - Lietuvos ateitis / Science - Future of Lithuania, 2016)Kiekvieno verslo pajamos priklauso nuo paklausos, kurią lemia vienas iš veiksnių – vartotojų lojalumas. Mokslininkai intensyviai tiria vartotojų lojalumą jau nuo 1990 m. Atsirandant naujoms technologijoms, verslas įgyja ... -
Multi-layered model of e-logistic
(10th International Scientific Conference “Business and Management 2018”, 2018)Coordinating transactions among companies that allow the appropriate movement of goods, services, and information to consumers from suppliers effectively and efficiently still is hard to accomplish. There are many situations ... -
On the issue of personal data protection in the field of e-commerce: a comparative analysis of legislation in the Baltic States and Ukraine
(14th International Scientific Conference “Business and Management 2024”, 2024)This research focuses on a comparative analysіs of the legislation оn the prоtеctіon оf pеrsonаl data in the fiеld of еlеctronic commerce betwееn thе Baltic States (Lіthuania, Latvia, Estonia) and Ukraіne. Wіth the rapid ... -
Real-time customer communication in e-commerce: improving customer experience, satisfaction and loyalty
(14th International Scientific Conference “Business and Management 2024”, 2024)In the era of business digital transformation, real-time customer communication has attracted a lot of attention. The purpose of the research is to investigate how real-time customer communication affects the success of ... -
The role of communication importance in business internationalization: SMEs perspective
(International Scientific Conference „Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2012“, 2012)The principal objective of this paper is to present existing approaches towards the latest communication tools, assess these approaches and their impact to international business management from a SMEs perspective. This ... -
Socialinių medijų naudojimas elektroninės prekybos organizacijose
(Ekonomika ir vadyba: 25-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Economics and Management: Proceedings of the 25th Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania", 2022)Sparčiu žingsniu žengiančios pirmyn technologijos lėmė ir visuomenės socialinius pokyčius. Žmonių tarpusavio bendravimas vis labiau persikelia į socialinius tinklus. Socialiniai tinklai leido vartotojams jungtis į įvairias ... -
Specialization versus generalization of tourist promotion in Europe
(International Scientific Conference „Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2012“, 2012)This paper analyses the level of specialization of several international tourist information on/off line campaigns of different tourist organisations that promote and trade the tourism in the highest European tourist ... -
Supply chain models in the Lithuanian e-commerce
(International Scientific Conference „Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2012“, 2012)Supply chain management has got into the horizons of scientific research two decades ago, but just recently issues of the virtual supply chain management, supply chain in e-commerce and e-logistics solutions became the ... -
Vartotojų lojalumas elektroninėje erdvėje
(Ekonomika ir vadyba: 25-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Economics and Management: Proceedings of the 25th Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania", 2022)Konkurencingoje rinkoje įmonės skiria nemažą dėmesį ne tik į naujų vartotojų pritraukimą, bet ir esamų vartotojų išlaikymą. Neretai mokslinėje literatūroje jau esami vartotojai yra apibūdinami, kaip pagrindinis verslo ...