Browsing Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources by Source "Santalka"
Now showing items 1-20 of 23
-
Aktyvusis ir pasyvusis gramatikos minimumas mokant užsienio kalbos
(Santalka, 2006)Gramatikos mokymas nekalbinėje aukštojoje mokykloje turi ir praktinę, ir lavinamąją reikšmę. Praktiniai uždaviniai yra svarbiausi. Praktinę gramatikos mokymosi svarbą lemia tai, kad dėsningumų apibendrinamasis pobūdis ... -
Aktyvusis užsienio kalbų mokymo metodas
(Santalka, 2006)Užsienio kalbos pratybas galima būtų apibrėžti kaip mokomojo darbo tarpsnį, kurio metu siekiama konkrečių tikslų: mokomųjų, lavinamųjų-auklėjamųjų atliekant iš anksto nustatytus grupinius arba individualiuosius veiksmus, ... -
Apie komizmą moksle
(Santalka, 2006)Nagrinėjamas komizmo vaidmuo moksle. Autorius komizmą, kaip ir tragizmą, sieja su egzistenciniais mokslininkų siekiais. Tai verčia kitaip pažvelgti į reiškinius, formuojančius tam tikrą mokslo teoriją. Komizmas traktuojamas ... -
Gamtos pažinumas: nuostaba ar norma pakeliui į visatos fenomenologiją?
(Santalka, 2006)Nagrinėjant mokslo ir filosofijos santykį susiduriama su, atrodo, radikaliai skirtingais tikrovės aiškinimo modeliais. Gamtos mokslų tikslas yra studijuojamą fenomeną adekvačiai aprašyti tam tikra matematinių dėsnių aibe. ... -
General english and english for specific purposes (ESP)
(Santalka, 2006)Studies of the English language take place on different levels, in various settings and contexts. This article is an attempt to survey the link between two types of English – General and Specific – as much as they are ... -
Kas yra mokslas?
(Santalka, 2006)Pagrindinė straipsnio tema yra apžvelgti mokslo sąvokų visumą skirtingų metodologinių interpretacijų požiūriu, kurio atsiradimas susijęs su teksto teorija, turint galvoje tekstą, kaip sujungtą struktūrinę diskurso formą, ... -
Lietuvių kalbos kaip svetimosios mokymas (-is) ir sociokultūrinis kontekstas
(Santalka, 2006)Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą (ES), atsirado galimybių siekti, jog šalies mokslinė kompetencija ir specialistų rengimas pasiektų Europos lygį ir pradėtų konkuruoti atviroje ES darbo rinkoje. Todėl aukštosioms mokykloms ... -
Methoden des Fremdsprachenunterrichts
(Santalka, 2006)Beim Unterrichten einer Fremdsprache ist es wichtig, Methoden des Fremdsprachenunterrichts zu kennen, um eine Methode des Unterrichts nach dem Niveau und Bedürfnissen der entsprechenden Gruppe optimal zu wählen. Im Artikel ... -
Metodinė pratimų tipologija mokant užsienio kalbų
(Santalka, 2006)Pratimai yra viena iš svarbiausių mokomojo komplekso dalių, ugdant užsienio kalbų mokėjimo įgūdžius. Kaip ir visa mokymo sistema, pratimai sudaromi remiantis mokomaisiais didaktikos principais, pasitelkiant efektyviausius ... -
Mokomasis metodikos kompleksas - viena iš mokomojo darbo intensyvinimo priemonių
(Santalka, 2006)Straipsnio tikslas – teoriškai pagrįsti užsienio kalbų mokomąjį metodinį kompleksą. Mokomųjų užsienio kalbos dėstymo priemonių analizė parodė, kad tiek Lietuvoje, tiek užsienyje nėra tinkamo, metodiškai pagrįsto, mokomojo ... -
Mokomasis metodinis kompleksas dėstant užsienio kalbas
(Santalka, 2006)Užsienio kalbos mokymas (-is), kaip ir bet kuri žmogaus veikla, reikalauja darbo priemonių ir tam tikro darbo veiklos organizavimo. Mokant kalbų, tai būtų mokomosios priemonės ir adekvati darbo metodika. Ilgametė darbo ... -
Naujausios technologijos ir kompiuterijos terminija
(Santalka, 2006)Kompiuterijos terminijos 35-erių metų laikotarpį reikia laikyti pradiniu jos raidos etapu, kuriam būdinga ir sinonimija, ir variantiškumas, kuriuos paprastai lemia tiek ekstralingvistiniai, tiek lingvistiniai veiksniai. ... -
Profesinės vokiečių kalbos mokymas
(Santalka, 2006)Šiame straipsnyje nagrinėjamas vokiečių kalbos mokymas tam tikrų specialybių besimokančių studentų grupėse. Profesinės užsienio kalbos mokoma jaunuomenė, dar neturinti jokios praktinės patirties. Todėl dirbant su specialiu ... -
R. Ingardeno estetinio išgyvenimo modelis
(Santalka, 2006)Straipsnyje atkreipiamas dėmesys į fenomenologines metodologijos galimybes aprašyti estetinės sąmonės ir patirties specifiką. Iškeltas svarbus estetinių reiškinių teorinio modelio konstravimo klausimas. R. Ingardenas ... -
Reinforcing gramatical structure in authentic reading texts
(Santalka, 2006)The aim of this paper is to underline the importance of reinforcing grammatical structure in authentic reading texts in developing productive knowledge of the considered pattern. The provided activities are directed towards ... -
Skaitymo kaip kalbinės veiklos esminiai bruožai
(Santalka, 2006)Nors pastaruoju metu apie skaitymo rūšis yra parašyta gana daug metodinių darbų, tačiau skaitymo terminologijos problemų sprendimas reikalauja dar daug tiriamojo darbo. Daugelyje metodinių darbų galima rasti keletą dešimčių ... -
Specialybės teksto supratimo sunkumai dėl prancūzų kalbos sangrąžinių veiksmažodžių vartojimo ypatumų
(Santalka, 2006)Tiriamos tekstinės kompetencijos, konkrečiai prancūziškų specialybės tekstų sangrąžinių konstrukcijų, problemos. Nustatyta, kad skirtingai nei jų vartojimas lietuvių kalba, prancūzų kalbos sangrąžiniams veiksmažodžiams ... -
Specialybės teksto supratimo sunkumai dėl žodžių darybos
(Santalka, 2006)Straipsnyje pateikiami sunkumai, susiję su prancūzų kalbos žodžių daryba ir panašiais reiškiniais, tokiais kaip sudėjimas, pavertimas, perkėlimas. Tiriami rašytiniai specialybės tekstai, nes jie geriausiai perteikia mokslines ... -
Tarptautinė kalbotyra ir ekonomikos kalba
(Santalka, 2006)Tarptautinę kalbotyrą nagrinėjančių mokslininkų pagrindiniai tikslai yra: numatyti pasaulinį kalbos procesą, ištirti, kaip yra kontroliuojama kalba visuomenėje, tirti egzistuojančias kalbos formas (tokias kaip tarptautinė ... -
Teaching english for specific purposes
(Santalka, 2006)Teaching English for Specific Purposes and General English is analysed in the article. The scientific approach of a scientist M. Rosenberg is presented. The experience of teaching English for Specific Purposesat VGTU is ...