• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aktyvusis ir pasyvusis gramatikos minimumas mokant užsienio kalbos

Thumbnail
View/Open
ARTIC_0_01.pdf (847.3Kb)
Date
2006
Author
Velička, Aleksandras
Metadata
Show full item record
Abstract
Gramatikos mokymas nekalbinėje aukštojoje mokykloje turi ir praktinę, ir lavinamąją reikšmę. Praktiniai uždaviniai yra svarbiausi. Praktinę gramatikos mokymosi svarbą lemia tai, kad dėsningumų apibendrinamasis pobūdis palengvina kalbos mokymąsi. Šiame straipsnyje norima išaiškinti gramatikos reikšmę ir jos paskirtį receptyviosioms, taip pat ir reproduktyviosioms kalbinės veiklos rūšims mokyti. Metodikos tyrimai parodė, kad receptyviųjų ir reproduktyviųjų kalbinės veiklos rūšių gramatikos dalykai tam tikra prasme skiriasi. Todėl reikia skirti pasyvųjį ir aktyvųjį gramatikos minimumą. Aktyvusis gramatikos minimumas turi atitikti pagrindines bendrinės šnekamosios kalbos normas. Būtų galima išskirti du gramatinio minimumo pogrupius: 1) gramatikos dalykai, būdingi techniniam mokslo stiliui; 2) dalykai, paplitę bendrinėje šnekamojoje kalboje. Darbe aptariami ir pasyviojo, ir aktyviojo minimumo klausimai, pateikiami abu minimumai.
 
In this article the problem of active and passive minimum of grammar is analysed alongside with the questions relevant to this problem: the aspects of selection of grammar material, its presentation, teaching, consolidation and realization in communicational process. The author, while analysing students mistakes, states that the main criteria for selecting passive minimum of grammar must be the frequency of the subject and the possibilities of its usage in a definite text. The main factor for choosing active grammar minimum is communicative value of grammar. In the article it has been stated that different grammar exercises are needed for receptive and reproductive learning. The possibilities of grammar material presentation, consolidation and realization in a concrete situation are also touched on in the article.
 
Issue date (year)
2006
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/149746
Collections
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources [8559]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister