Show simple item record

dc.contributor.authorVelička, Aleksandras
dc.date.accessioned2023-09-18T20:24:40Z
dc.date.available2023-09-18T20:24:40Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1822-430X
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000013074
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/149746
dc.description.abstractGramatikos mokymas nekalbinėje aukštojoje mokykloje turi ir praktinę, ir lavinamąją reikšmę. Praktiniai uždaviniai yra svarbiausi. Praktinę gramatikos mokymosi svarbą lemia tai, kad dėsningumų apibendrinamasis pobūdis palengvina kalbos mokymąsi. Šiame straipsnyje norima išaiškinti gramatikos reikšmę ir jos paskirtį receptyviosioms, taip pat ir reproduktyviosioms kalbinės veiklos rūšims mokyti. Metodikos tyrimai parodė, kad receptyviųjų ir reproduktyviųjų kalbinės veiklos rūšių gramatikos dalykai tam tikra prasme skiriasi. Todėl reikia skirti pasyvųjį ir aktyvųjį gramatikos minimumą. Aktyvusis gramatikos minimumas turi atitikti pagrindines bendrinės šnekamosios kalbos normas. Būtų galima išskirti du gramatinio minimumo pogrupius: 1) gramatikos dalykai, būdingi techniniam mokslo stiliui; 2) dalykai, paplitę bendrinėje šnekamojoje kalboje. Darbe aptariami ir pasyviojo, ir aktyviojo minimumo klausimai, pateikiami abu minimumai.lit
dc.description.abstractIn this article the problem of active and passive minimum of grammar is analysed alongside with the questions relevant to this problem: the aspects of selection of grammar material, its presentation, teaching, consolidation and realization in communicational process. The author, while analysing students mistakes, states that the main criteria for selecting passive minimum of grammar must be the frequency of the subject and the possibilities of its usage in a definite text. The main factor for choosing active grammar minimum is communicative value of grammar. In the article it has been stated that different grammar exercises are needed for receptive and reproductive learning. The possibilities of grammar material presentation, consolidation and realization in a concrete situation are also touched on in the article.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 73-78
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.rightsLaisvai prieinamas internete
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/coactivity.2006.21
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:6115076/datastreams/MAIN/content
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:6115076/datastreams/ATTACHMENT_6115081/content
dc.titleAktyvusis ir pasyvusis gramatikos minimumas mokant užsienio kalbos
dc.title.alternativeActive and passive minimum of grammar in teaching a foreign language
dc.typeStraipsnis kitame recenzuotame leidinyje / Article in other peer-reviewed source
dcterms.references5
dc.type.pubtypeS4 - Straipsnis kitame recenzuotame leidinyje / Article in other peer-reviewed publication
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyHumanitarinis institutasui-button / Institute of Humanitiesui-button
dc.subject.researchfieldH 004 - Filologija / Philology
dc.subject.ltGramatikos minimumas
dc.subject.ltAtrankos kriterijai
dc.subject.ltStatistinė apskaita
dc.subject.ltReceptyviosios ir reproduktyviosios kalbinės veiklos rūšys
dc.subject.ltBūdingos gramatinės struktūros ir modeliai
dc.subject.ltLingvistinė statistika
dc.subject.enMiminimum of grammar
dc.subject.enSelection criteria
dc.subject.enStatistical record
dc.subject.enTypes of linguistic activity
dc.subject.enGrammar patterns
dc.subject.enLinguistic statistics
dcterms.sourcetitleSantalka
dc.description.issuenr. 2
dc.description.volumeT. 14
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doiVGT02-000013074
dc.identifier.doiELB01-000000400
dc.identifier.doiLT-eLABa-0001:J.04~2006~ISSN_1822-430X.V_14.N_2.PG_73-78
dc.identifier.doi10.3846/coactivity.2006.21
dc.identifier.elaba6115076


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record