Browsing Monografijos, studijos / Monographs, studies by Research field "S 008 - Komunikacija ir informacija / Communication and information"
Dabar rodomi įrašai 1-20 iš 35
-
A critical understanding of artificial intelligence: A phenomenological foundation /
(2023.)Artificial intelligence (AI) is viewed as one of the technological advances that will reshape modern societies and their relations. While the design and deployment of systems that continually adapt hold the promise of ... -
Animacijos industrija Lietuvoje: analizė ir galimybės
(2018)Monografijoje autoriai pateikia pirmojo per Lietuvos nepriklausomybės laikotarpį nacionaliniu lygmeniu atlikto tyrimo, kurio tikslas – surinkti ir susisteminti duomenis apie Lietuvos animacijos industrijos padėtį, tendencijas ... -
Business negotiations: communication in bargaining process
(2016)This monograph provides a holistic discussion and analysis of what the author holds as the most important theoretical issues of communication in the bargaining process, describes factors of communication efficiency and the ... -
Challenges for International Business in Central and Eastern Europe
(2017)Regional idiosyncrasies of international business are recognized in both Central and Eastern Europe (CEE) and South-East Europe (SEE) countries. There is a theoretical and empirical gap in the literature, however, which ... -
Creating chaos online: Disinformation and subverted post-publics
(2022)With the prevalence of disinformation geared to instill doubt rather than clarity, Creating Chaos Online unmasks disinformation when it attempts to pass as deliberation in the public sphere and distorts the democratic ... -
Creative society
(2022)The monograph analyses the concept of creative society. The main themes are as follows: culture industry and creative industries, management of creativity, creative ecology, regions of creativity, political aspects of ... -
Fotografija Lietuvos grafiniame dizaine 1953–1988 m.: technologijos, komunikacija, propaganda, estetika
(2021)Monografijos tikslas – nustatyti, kokie socialiniai, ideologiniai ir meniniai veiksniai lėmė nuotraukų atsiradimą taikomojoje grafikoje, kaip ji keitė funkcinę, konstrukcinę, estetinę taikomosios grafikos struktūrą, o pati ... -
In between communication theories through one hundred questions
(2020)This book is a dialogical explication of topics in communication, including theoretical positions and matters of various media. There is no single theory of communication, but rather a number of schools of communication ... -
Inteligentų tekstai. Nuo „Aušros“ iki „Sietyno“ : Kultūrinė tapatybė, komunikacija ir periodinė spauda
(2021)Monografijoje nagrinėjami lietuvių inteligentų parašyti programiniai tekstai-manifestai, skirtingais laikotarpiais formavę moderniosios lietuvių kultūrinės tapatybės apibrėžtis. Paskelbti periodinėje kultūrinėje spaudoje, ... -
International business negotiations: principles, structures, parameters, innovations, strategies
(2018)Nowadays businesses need to find new ways to ensure business growth and competitiveness in the international market. International business cultural diversity brings new challenges for the development and implementation ... -
Kilmės įrašas: komunikacija ir kultūrų hibridizacija Lietuvoje
(2019)Monografijoje nagrinėjama metadiskurso – didžiojo istorinio pasakojimo, kuriuo save įrašo tauta į istoriją, – reikšmė ir globaliame pasaulyje iškylanti būtinybė perskaityti lietuvių sukurtą naratyvą „Aušroje“ (1883) naujai. ... -
Kūrybinių industrijų plėtojimo kompleksiniai veiksniai: kolektyvinio kūrybingumo ugdymas
(2015)Kūrybinės industrijos išsiskiria įvairialypėmis kūrybingumo raiškomis, pirmauja kurdamos inovatyvius verslo modelius ir vartotojų įtraukimo strategijas. Inovacijos kūrybinių industrijų įmonėse remiasi naujais kultūros ... -
Kūrybos visuomenė
(2017)Monografijoje nagrinėjama kūrybos visuomenės koncepcija. Analizuojamos kūrybos ir kultūros sampratos, kultūrinė bei kūrybinės industrijos, kūrybingumo valdymas ir gyvenimo būdas kūrybingose aplinkose, kūrybos ekologija, ... -
Kūrybos visuomenė
(2014)Knygos temos neatsiejamos nuo monografijų Filosofinė poetika bei Tikrovė ir kūryba: kultūros fenomenologijos metmenys. Joje taip pat plėtojama kūrybos tematika, šįsyk socialiniame kontekste. Be to, čia taikoma ir kultūrinės ... -
Lietuvos karo aviacija (1919-1940)
(1999) -
Lietuvos mokslų akademija, 1941-1990
(2001) -
Macro, meso and micro factors for creative industry development: continuous improvements and system innovations
(2015)Changes in the economy have shifted from knowledge-based activities towards creativity, entrepreneurship and imagination. The concept of creativity is becoming increasingly more important while the knowledge economy is ... -
Multiculturalism as multimodal communication: a semiotic perspective: [monograph]
(2019)This work is subject to copyright. All rights are reserved by the Publisher, whether the whole or part of the material is concerned, specifically the rights of translation, reprinting, reuse of illustrations, recitation, ... -
Negotiations strategies in international business
(2021)The research relevance has both theoretical and practical aspects. The theoretical relevance is associated with the search of efficiency factors in international business negotiation strategies in the research results and ...