Mokymosi visą gyvenimą nuostatų taikymo modelis aviacijos sistemoje
Abstract
Aviacijos sektorius yra vienas iš lyderiaujančių sektorių pasaulyje, pritaikantis inovatyvias tendencijas kasdienėms operacijoms atlikti ar jas optimizuoti. Besikeičianti rinkos aplinka diktuoja svarbų faktorių – individo prisitaikymą prie jos ir nuolatinį tobulėjimą. Baigiamajame magistro darbe yra nagrinėjama kompetencijų samprata ir ugdymas, taip pat atskleidžiama jų svarba per sektoriuje vykstančių incidentų bei aviakatastrofų prizmę. Analizuojama aviacijos sektoriaus specialistų profesinės veiklos perspektyva išskiriant vyraujančius bei novatoriškus mokymo modelius. Taip pat sugretinus būdingus ugdymo modelius su vyraujančia mokymosi visą gyvenimą nuostatų taikymo koncepcija ir įtraukus adaptyvias ugdymo metodikas, pažangias technologijas, yra siūlomas mokymosi visą gyvenimą nuostatų taikymo modelis aviacijos sektoriaus specialistų kompetencijoms ugdyti. Be to, siekiant įvertinti galimą modelio pritaikymą segmente ir atskleisti vyraujantį specialistų požiūrį buvo atliktas kokybinis tyrimas apimantis dalį Lietuvos aviacijos sektoriaus. Vertinant gautus tyrimo, atlikto anketinės apklausos metodu, rezultatus yra atskleidžiamas vyraujantis, aviacijos sektoriuje dalyvaujančių specialistų, požiūris ir teikiami siūlymai ugdymo programų sintezei. Remiantis atlikta analize ir gautais rezultatais yra pateikiamos baigiamojo darbo išvados ir siūlymai. Darbą sudaro: įvadas, teorijos analizė apimanti modelio kūrimą, metodinė ir tyrimo rezultatų dalis, išvados ir siūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 77 p. teksto be priedų, 17 iliustr., 9 lent., 77 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. The aviation sector is one of the leading sectors in the world, adapting innovative trends to perform or optimize day-to-day operations. The changing market environment dictates an important factor - the individual's adaptation to it and continuous improvement. The final master's thesis examines the concept and development of competencies, as well as reveals their importance through the prism of incidents and plane crashes in the sector. The perspective of professional activity of aviation sector specialists is analyzed, distinguishing the prevailing and innovative training models. Also, by comparing the characteristic educational models with the prevailing concept of application of lifelong learning provisions and including adaptive educational methodologies, advanced technologies the model of application of lifelong learning provisions for the development of competencies of aviation sector specialists is proposed. In addition, in order to assess the possible application of the model in the segment and to reveal the prevailing attitude of specialists, a qualitative study covering a part of the Lithuanian aviation sector was conducted. Evaluating the results of the survey conducted by the questionnaire survey, the prevailing attitude of the specialists involved in the aviation sector is revealed and suggestions for the synthesis of educational programs are provided. Based on the analysis and the obtained results, the conclusions and suggestions of the final work are presented. Structure: introduction, theory analysis including model development, methodological and research results, conclusions and suggestions, references. Thesis consist of: 77 p. text without appendixes, 17 pictures, 9 tables, 77 bibliographical entries. Appendixes included.