Lokalių verslų kūrybinė komunikacija kuriant rajono įvaizdį: Vilniaus miesto Stoties rajono analizė
Abstract
Siekiant išanalizuoti lokalių verslų kūrybinę komunikaciją formuojant rajono įvaizdį, šiame darbe visų pirma nagrinėjama vietos įvaizdžio samprata ir kūrybinės komunikacijos principai. Analizuojama teorinė prieiga vertinant vietos įvaizdžio formavimo elementus bei pažymima, kad įvaizdis formuojamas ne tik per tikslinę ir strateginę komunikaciją, bet ir netikslinę – kuomet vykdomų veiklų tikslas nėra komunikacija pati savaime. Šiuo atveju vietos verslai apima itin platų įvaizdžio įtakos spektrą, veikia tiek socialinį, tiek kultūrinį, ir ekonominį kapitalą. Nepaisant to, kad lokalių verslų pirminis komunikacijos tikslas išlieka komercinė nauda, jie turi didelę įtaką vystant vietos įvaizdį per savo vykdomą veiklą, generuoja naujos auditorijos srautus į rajoną, jiems svarbi savo veiklos aplinka bei nestokodami kūrybinės veiklos apraiškų, kuria atitinkamas pridėtines vertes leidžiančias rajonui formuoti teigiamą įvaizdį. Stoties rajonas pasirinktas kaip ryškus vietovės įvaizdžio formavimo per vietinių verslų komunikaciją atvejis. Jį analizuojant siekiama nustatyti efektyvios vietovės įvaizdžio komunikacijos priežastis ir nustatyti, kaip ši komunikacija galėtų būti plėtojama toliau. Darbą sudaro 7 dalys: įvadas, teorinė dalis, metodologinė ir empirinė dalis, mokslinė diskusija, išvados ir rekomendacijos bei literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 73 p. teksto be priedų, 20 pav., 17 lent., 56 literatūros šaltiniai. In order to analyze the creative communication of local enterprises in forming the image of the district, this work first of all examines the concept of local image and the principles of creative communication. Theoretical approach to assessing the elements of local image formation is analyzed and it is noted, that the image is formed not only through strategic communication, but also unintentional communication - when the goal of the activities is not communication per se. In this case, local businesses cover an extremely wide range of image influences, affecting both social and cultural as well as economic capital of the place. Although the primary communication goal of local businesses remains commercial communication, they have a significant impact on the development of the local image through their activities, generate new audience flows to the area, that are important to their business environment. The station district was chosen as a striking case of the formation of the image of the area through the creative communication of local businesses. Its analysis aims to identify the reasons for effective communication of the image of the area and to identify how this communication could be further developed. Thesis structure consists of 7 parts: introduction, theoretical part, methodological and epirical part, scientific discussion, conclusions, recommendations and the list of literature. Thesis consists 73 p. Text without appendixes, 20 pictures, 17 tables, 56 literature sources.