Aviacijos verslo strategijų ir žmogiškųjų išteklių strategijų sąryšio vertinimas
Abstract
Aviacijos sektorių galima įvardinti kaip itin dinamišką ir priklausomą nuo vidinių ir aplinkos veiksnių. Pasirinktos verslo strategijos, oro linijų bendrovių ateju - verslo modelio bei žmogiškųjų išteklių valdymo principai daro didelę įtaką organizacijos plėtrai. Baigiamajame magistro darbe yra nagrinėjamas ir vertinamas sąryšis tarp aviacijos verslo strategijų bei žmogiškųjų išteklių strategijų, taip pat - jų priklausomybė nuo išorinių aplinkos veiksnių. Analizuojama aviacijos sektoriaus istorinė plėtra ir statistiniai duomenys, oro linijų bendrovių verslo strategijos ir verslo modeliai, bendrinės ir speficinės žmogiškųjų išteklių strategijos bei žmogiškųjų išteklių valdymo principai, aktualūs aviacijos sektoriuje. Atliekama atvejo analizė, siekiant nustatyti Lietuvos oro vežėjų sprendimus COVID-19 krizės kontekste. Empirinių tyrimu metu siekiama nustatyti išorinius veiksnius, darančius didžiausią įtaką oro transporto verslo strategijoms ir žmogiškųjų išteklių valdymui. Pagal gautus rezultatus iš literatūros analizės, atvejo analizės ir ekspertinio vertinimo metodų sukurtas modelis, parodantis sąryšį tarp aviacijos verslo strategijų, verslo modelių ir žmogiškųjų išteklių valdymo principų su priklausomybe nuo išorinių veiksnių. Remiantis šiais rezultatais siūlomos neigiamo poveikio prevencijos priemonės oro transporto įmonėms, pateikiamos baigiamojo darbo išvados ir siūlymai. Darbą sudaro: įvadas, teorijos analizė, metodinė dalis, tyrimo rezultatų dalis, išvados ir pasiūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis - 83 p. teksto be priedų, 20 iliustracijos, 12 lent., 55 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. The aviation sector can be described as highly dynamic and dependent on internal and environmental factors. The chosen business strategy, airlines business model and the principles of human resource management influence the development of the organization. The final master's thesis examines and evaluates the relationship between aviation business strategies and human resource strategies, as well as their dependence on external environmental factors. The historical development and statistics of the aviation sector, airline business strategies and business models, general and specific human resources strategies, and human resource management principles relevant to the aviation sector are analyzed. A case study is being carried out to identify actions for Lithuanian air carriers in the context of the COVID-19 crisis. Empirical research seeks to identify the external factors that have the greatest impact on air transport business strategy and human resource management. Based on the results obtained from the literature analysis, case study and expert evaluation methods, the model showing the relationship between aviation business strategies, business models and the principle of human resource management depends on external factors is creaeted. Based on these results, negative impact prevention measures are proposed for airlines. Structure: introduction, theory analysis, methodological part, research results part, conclusions and suggestions, references. Thesis consists of: 83 p. text without appendixes, 20 pictures, 12 tables, 55 bibliographical entries. Work attachments are included separately.