Rizikos analizė prognozuojant automobilių parkavimo pastatų gaisro scenarijus
Abstract
Nagrinėjama daugiaaukščių antžeminių automobilių aikštelių pastatų gaisrinės saugos užtikrinimo problema. Tirta, kaip išvengti didelių tokių pastatų gaisrų, kurie pastaruoju metu vyko keliose Vakarų Europos šalyse. Pagrindinis tikslas buvo nustatyti šių gaisrų kilimo ir labai greito plitimo priežastis bei pasiūlyti priemones tokių gaisrų rizikai mažinti. Detaliai aprašyti trys gaisrai, kurių metu sudegė labai daug automobilių ir buvo nepataisomai pažeistos aikštelių pastatų konstrukcijos. Išnagrinėta, kaip didelių gaisrų galimybę didina gabaritinių automobilių matmenų didėjimas, dyzelinio kuro vyravimas automobilių parke, plastikinių vandens nutekėjimo sistemų naudojimas bei plastikinių kuro bakų nuošimčio didėjimas lengvuosiuose automobiliuose. Pasiūlyta didelių automobilių aikštelių gaisrų riziką mažinti įrengiant priešgaisrines užtvaras. Jos turi dalinti ilgas stovinčių automobilių eiles į mažesnius fragmentus ir taip mažinti gaisro plitimą išilgai šių eilių. Priešgaisrinių užtvarų sprendimai buvo kuriami ir lyginami, atsižvelgiant į automobilių eismo aikštelės plote apribojimo kriterijų. Darbą sudaro 52 puslapiai be priedų, 56 paveikslai, 13 lentelių, panaudoti 51 literatūros ir šaltinių. The problem of ensuring fire safety in multi-storey above-ground parking lots buildings is examined. It was investigated how to prevent large-scale fires in such buildings that have occurred recently. The main objective was to identify the causes of these fires and their very rapid spread and to propose measures to reduce the risk of such fires. Three fires were described in detail, during which a large number of cars burned and the structures of the site buildings were irreparably damaged. The increase in the dimensions of large cars, the predominance of diesel fuel in the car fleet, the use of plastic drainage systems and the increase in the number of plastic fuel tanks in passenger cars are increasing the possibility of large fires. It has been proposed to reduce the risk of fires in large car parks by installing fire barriers. They have to divide long rows of parked cars into smaller fragments and thus reduce the spread of fire along these rows. Fire barrier solutions were developed and compared according to the criteria for restricting traffic in the parking lot area.