• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Baigiamieji darbai (ETD) / Graduation works (ETD)
  • Magistrų darbai / Master theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Baigiamieji darbai (ETD) / Graduation works (ETD)
  • Magistrų darbai / Master theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Klientų valdymo sistemos modelis bankų sektoriui, remiantis darnaus verslo koncepcija

View/Open
GytisLazauskas.pdf (1.826Mb)
Date
2022
Author
Lazauskas, Gytis
Metadata
Show full item record
Abstract
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamos bankų sektoriaus įmonių naudojamų kliento valdymo sistemų, darnumo plėtros tobulinimo ir palaikymo problemos. Išnagrinėtos klientų valdymo sistemos ir darnios bankininkystės apibrėžtys, kuriomis remiantis įvertintos sistemos tobulinimo galimybės. Pateiktas sąrašas kriterijų, skirtų klientų valdymo sistemos tobulinimui. Kriterijų reikšmingumas apskaičiuojamas naudojant daugiakriterius vertinimo metodus. Remiantis kriterijų sąrašu sudaromas darnią bankininkystę plečiančioms įmonėms skirtas klientų valdymo sistemos modelis. Išnagrinėjus teorinius ir praktinius darnios klientų valdymo sistemos aspektus, pateikiamos baigiamojo darbo išvados. Darbą sudaro penkios dalys: įvadas, teorinė dalis, tiriamoji dalis, siūlomas modelis, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 62 p. teksto be priedų, 14 iliustr., 22 lent., 73 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai.
 
The final master's thesis deals with the problems of customer management systems, sustainability development and maintenance used by banking sector companies. Customer management systems and harmonized definitions of banking have been examined, based on which the possibilities for system improvement have been assessed. A list of criteria for improving the customer management system is provided. The significance of the criteria is calculated using multi-criteria assessment methods. Based on the list of criteria, a model of a customer management system for companies developing sustainable banking is developed. After analyzing the theoretical and practical aspects of a coherent customer management system, the conclusions of the final work are presented. The work consists of five parts: introduction, theoretical part, research part, suggested model, conclusions, references. Thesis consists of: 62 p. text without appendixes, 14 pictures, 22 tables, 73 bibliographical entries. Work attachments are included separately.
 
Issue date (year)
2022
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/107119
Collections
  • Magistrų darbai / Master theses [2734]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister