Kelio tunelių apšvietimo analizė ir vertinimas
Abstract
Baigiamojo darbo tema – Kelio tunelio apšvietimo analizė ir vertinimas. Darbe nagrinėjama pasirinktų esamų kelio tunelių apšvietimo būklė. Nagrinėjami kelio tuneliai – Liepkalnio, Gudelių ir Geležinio vilko g. Visi nagrinėjami kelio tuneliai yra Vilniaus mieste. Apšvietimo būklė vertinama tiek vizualiai, tiek atlikus apšvietos matavimus. Atlikus vertinimus, vadovaujantis kitų šalių galiojančiais kelio tunelių apšvietimo projektavimo techniniais reglamentais, skaičiuojamas reikalingas kelio dangos šviesos skaistis ir pateikiami pasiūlymai, modernizuojant apšvietimą esamuose kelio tuneliuose. Baigiamajame darbe, vadovaujantis kitų šalių galiojančiais kelio tunelių apšvietimo projektavimo techniniais reglamentais, aprašoma kelio tunelių projektuojamo apšvietimo reikalavimai. Atlikus esamų kelio tunelių apšvietimo analizė, pateikti esamo apšvietimo modernizavimo pasiūlymai – naujų šviestuvų tipas, jų išdėstymas ir kelio tunelių fizinių charakteristikų gerinimas. Darbą sudaro 8 dalys: įvadas, nagrinėjamos literatūros analizė, kelio tunelio apšvietimo principai, ekspertimentiniai tyrimai kelio tuneliuose, kelio tunelių apšvietimo gerinimo sprendinių rekomendacijos, bendrosios išvados, literatūros sąrašas ir priedai. Darbo apimtis – 74 p. be priedų, 34 iliustr., 20 lent., 27 bibliografiniai šaltiniai ir 23 priedai: Liepkalnio, Gudelių ir Geležinio Vilko g. tunelių apšviestumo matavimo rodikliai. Schemos sudarytos kompiuterine programa Autodesk AutoCAD Civil 3D, diagramos sudarytos kompiuterine programa Microsoft „excel“. The topic of the final thesis – Analysis and evaluation of road tunnel lighting. The thesis analyses the lighting condition of selected existing road tunnels. The road tunnels under consideration are Liepkalnio, Gudelių and Geležinio Vilko St. All the road tunnels under consideration are located in Vilnius city. The lighting condition is assessed both visually and through illuminance measurements. Following the assessments, the required luminance of the road surface is calculated in accordance with the technical regulations for the design of road tunnel lighting in force in other countries and proposals are made for the modernisation of lighting in the existing road tunnels. The final thesis describes the requirements for the new lighting design of road tunnels in accordance with the technical regulations in force in other countries. The analysis of the existing road tunnel lighting is followed by proposals for the modernisation of the existing lighting - the type of new luminaires, their arrangement and the improvement of the physical characteristics of road tunnels. The thesis consists of 8 parts: introduction, literature analysis, principles of road tunnel lighting, experimental studies in road tunnels, recommendations for solutions to improve the lighting of road tunnels, general conclusions, list of references and annexes. The volume of the thesis is 74 p. without appendices, 34 illustrations, 20 tables, 27 bibliographic sources and 23 appendices: Liepkalnis, Gudelių and Geležinio Vilko St. tunnels illuminance measurement indicators. The diagrams are drawn in Autodesk AutoCAD Civil 3D, the charts are drawn in Microsoft excel.