Medienos jungčių, įrengiamų panaudojant medsraigčius, elgsenos tyrimas
Abstract
Medinių konstrukcijų pastate vienas iš sudėtingiausių uždavinių yra elementų jungčių projektavimas. Tik tinkamai ir efektyviai suprojektuoti mazgai tiksliai perskirsto įrąžas konstrukciniuose elementuose, taip sumažinant išlaidas statybų stadijoje. Dėl šių priežasčių, šiame darbe analizuojami teoriniai skaičiavimų bei baigtinių tūrinių elementų modeliai, siekiant apskaičiuoti sriegiamo elemento laikomąją galią ir jungties standumą bei nustatyti, kokiu būdu gaunami tiksliausi rezultatai. Atlikta mokslinės literatūros analizė susijusi su medienos jungčių elgsena panaudojant medsraigčius. Aptarti medsraigčių tipai, medinės kompozitinės jungtys. Atlikti teoriniai skaičiavimai pagal LST EN 1995-1-1 ir literatūroje esančią alternatyvią metodiką. Sudaryti du baigtinių tūrinių elementų modeliai atkartojantys nagrinėtų eksperimentinių tyrimų jungties elgseną. Nustatyta jungčių laikomoji galia, sudarytos apkrovos – poslinkio kreivės. Teorinių skaičiavimų, eksperimentinių tyrimų bei baigtinių elementų modelio rezultatai palyginti tarpusavyje. Darbą sudaro 7 dalys: įvadas, literatūros apžvalga, teoriniai skaičiavimai, mazgo analizė baigtiniais elementais, rezultatų palyginimas, išvados ir siūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis: 73 p. teksto be priedų, 83 paveikslai, 7 lentelės, 21 bibliografinių šaltinių. One of the most difficult tasks in a wooden structure building is the design of element joints. Only properly and efficiently designed joints accurately redistribute loads in structural elements, thus reducing costs at the construction stage. For these reasons, this paper analyzes theoretical calculations and finite volume element models in order to calculate the bearing capacity of the screws also the stiffness of the connection and to determine how the most accurate results are obtained. The analysis of scientific literature related to the behavior of wood joints using wood screws was performed. Types of wood screws, wooden composite joints are discussed. Theoretical calculations were performed according to LST EN 1995-1-1 and the alternative methodology available in the literature. Two models of finite volume elements were created, reproducing the behavior of the connection of the analyzed experimental studies. The load-bearing capacity of the connections was determined, and the load-displacement curves were drawn up. The results of theoretical calculations, experimental studies and finite element model are compared with each other. The work consists of 7 parts: introduction, literature review, theoretical calculations, joint analysis with finite elements, comparison of results, conclusions and suggestions, list of references. The volume of work: 73 p. text without appendices, 83 figures, 7 tables, 21 bibliographic sources.