Pavojingųjų krovinių vežimo sausumos transportu technologinių procesų tyrimas ir modeliavimas
Abstract
Apžvelgtuose mokslo darbuose sprendžiamos pavojingųjų krovinių vežimo problemos, nusakomos šių krovinių transportavimo tobulinimo kryptys, nagrinėjami siūlymai, kaip saugiau ir veiksmingiau organizuoti pavojingųjų krovinių vežimą, pateikiami moksliškai pagrįsti naujausių technologijų pagrindai, taikomi pavojingiesiems kroviniams vežti, autorės siūlomas pavojingųjų krovinių vežimo informacinės sistemos modelis. Teikiamuose darbuose atlikti pavojingųjų krovinių vežimo technologinių procesų tyrimai, rizikos, vežant pavojinguosius krovinius, vertinimo tyrimai, pateikti informacinių technologijų taikymo uždavinių tipai, pagrindinės technologinių uždavinių duomenų struktūros, šių struktūrų modeliavimo principai bei metodai, pateiktos informacijos paieškos ir pateikimo kompiuterizuotos technologijos, kai joms sudaryti naudojama indeksacija ir kodavimo sistema. Pateiktas autorės sukurtas pavojingųjų krovinių vežimo nuostatų kodavimas, kuris naudojamas svarbiausioms nuostatoms ieškoti ir visiems pavojingųjų krovinių vežimo dalyviams pateikti. Darbuose pateikta autorės pasiūlyta krovininio transporto priemonių, vežančių pavojinguosius krovinius, nuotolinio identifikavimo sistema ir praktinio taikymo galimybės. There is noted that the solution of transport technology problems is based on the improvement of technological supply, the rational usage of informational modelling methodology of the whole transportation process. Factors of transportation insecurity, principles and methods of grouping of dangerous goods according to danger features, selection of parameters for statistical models are presented in this paper. The summaries of regulations describe the main duties of the Consignor, Sender, the Carrier or Driver under the various Regulations and the ADR (European Inter-State) Rules. Dangerous goods’ transportation risk factors as well as dangerous goods grouping principles, traffic accidents probability determination model and a model of dangerous goods’ transportation process are depicted in this paper, structure and functioning of dangerous goods technological system, methodic of determination of safest routes and transportation route selection model are considered in it. Organizational means that help to organize scientifically founded dangerous goods transportation process are presented in the paper. The conclusion is that the most important link in the structure of dangerous goods’ transportation system is information provision. Informational provisions of separate links may be improved by the formal means. Basis of work methodic is made of mathematic programming, system analysis, columns theory. Informational maintenance methodic consisting of formal provisions and requirements for dangerous goods’ transportation, structures of provisions defining transportation conditions is used in the papers, this methodic is presented for each subject participating in transportation of dangerous goods. [...]