Logistinės veiklos CO2 emisijos valdymo Lietuvoje vertinimas
Abstract
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamos CO2 emisijų valdymo problemos transporto įmonėse, emisijų valdymo būtinumas, motyvaciniai veiksmai transporto įmonėms valdyti emisijas bei priežastiniai-pasekminiai ryšiai. Išnagrinėti pagrindiniai emisijų valdymo metodologiniai principai, kurie užtikrina emisijų valdymo efektyvumą. Pateiktas CO2 emisijų valdymo modelis taikomas transporto įmonėms. Atsižvelgiant į išorės veiksnius, darančius įtaką transporto įmonių iniciatyvumui valdyti emisijas, bei emisijų valdymo praktines galimybes, pateikiami sprendimai skatinantys ir padedantys transporto įmonėms valdyti teikiamų paslaugų emisijas. Pateiktas sukurto modelio empirinis aprobavimas įvertinantis modelio pritaikomumo galimybes ir iššūkius. Išnagrinėjus teorinius ir praktinius emisijų valdymo transporto srityje aspektus, pateikiamos baigiamojo darbo išvados ir siūlymai. Darbą sudaro šešios dalys: įvadas, tyrimo objektas ir problematika, emisijų valdymas transporto srityje, emisijų valdymo Lietuvos transporto įmonėse tyrimas, emisijų valdymo modelis, išvados ir siūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 65 p. teksto be priedų, 24 iliustracijos, 4 lentelės, 49 bibliografiniai šaltiniai. Darbo priedų nėra. The master's thesis examines the challenges of CO2 emissions management in transport companies, the necessity of emissions management, incentives for transport companies to manage emissions, and cause-and-effect relationships. The main methodological principles of emissions management ensuring the efficiency of emissions management have been examined. A CO2 emissions management model to be applied in transport companies was developed. Considering the external factors influencing the initiativeness of transport companies to manage emissions, as well as the practical possibilities of emissions management, solutions are presented that encourage and support transport companies in their emissions management. Empirical validation of the developed model is presented that assesses the possibilities and challenges of the model's applicability. After evaluation of the theoretical and practical aspects of emissions management in transport sector, conclusions and suggestions for further research areas are presented. Structure: introduction, research object and problem, emissions management in transport sector, research on emissions management in Lithuanian transport companies, emissions management model, conclusions and suggestions, references. Thesis consists of: 65 p. text without appendixes, 24 pictures, 4 tables, 49 bibliographical entries. No appendices are included.