Temperatūros įtakos nestandžios dangos konstrukcijos funkcionavimui analitinis tyrimas
Author
Marcinkevičius, Evaldas
Metadata
Show full item recordAbstract
Baigiamajame magistro darbe siekiama įvertinti temperatūros įtaką nestandžių dangų funkcionavimui skirtinguose Lietuvos regionuose, įvertinant temperatūros kitimą nestandžios asfalto dangos sluoksniuose per temperatūros profilius. Šiam tikslui pasiekti darbe išanalizuoti ir įvertinti 14 temperatūros įtakos vertinimo modelių, galinčių prognozuoti temperatūrų reikšmes įvairiuose asfalto dangos gyliuose. Atsižvelgiant į pritaikomumą Lietuvos klimato sąlygoms parinkti 2 temperatūros profilių nustatymo modeliai. Atliktas parinktos nestandžios dangos konstrukcijos funkcionavimo vertinimas 4 KOSIS stotelių įrengimo vietose. Nustatytos nuo ašies apkrovos dangos konstrukcijoje atsirandančios horizontalios deformacijos ir vertikalieji įtempimai bei ribinis ašies apkrovos skaičius, patikrinta Minerio hipotezės sąlyga. Nustatytos KOSIS stotelių vietos, kuriose nestandžios dangos konstrukcijos funkcionavimo trukmė, atsižvelgiant į temperatūrų įtaką, yra ilgiausia ir trumpiausia. Atlikus tyrimą pateiktas siūlymas projektuojant dangų konstrukcijas dėl modelio, įvertinančio klimatines sąlygas, taikymo Lietuvoje. The aim of Master Thesis is to evaluate temperature influence to the flexible pavement construction behaviour in different Lithuanian regions, evaluating temperature alteration in flexible asphalt pavement layers through temperature profiles. To achieve this aim, the work provides an analysis and evaluation of 14 temperature influence estimation models, capable to predict temperature values in various depths of asphalt pavement. According to applicability for Lithuanian climate conditions 2 temperature profile determination models were selected. Selected flexible pavement construction behaviour evaluation were performed in 4 KOSIS stations mounting locations. Determined from axle load in pavement construction arising horizontal strains, vertical stresses and limit axle load number, verified Miner hypotheses condition. Identified KOSIS stations locations in which flexible pavement construction behaviour duration according to temperature influence is the longest and the shortest. The suggestion of model, evaluating the climate conditions, in design of flexible pavement for apllying in Lithuania were submited.