Kelių transporto priemonių sukeliamos taršos mieste skaičiavimo ir vertinimo metodikos tobulinimas
Author
Kažukauskas, Martynas
Metadata
Show full item recordAbstract
Šio baigiamojo magistro darbo tikslas yra patobulinti kelių transporto priemonių sukeliamos taršos mieste skaičiavimo ir vertinimo metodiką. Šiam tikslui pasiekti buvo apžvelgti mokslininkų darbai su miesto tarša susijusiomis temomis. Darbe pristatomas eismo oro kokybės indeksas – rodiklis parodantis oro taršą gatvės teritorijoje. Taip pat aprašomos transporto priemonių skaičiaus kitimo Lietuvoje tendencijos. Pristatomi pagrindiniai metodai kelių transporto priemonių sukeliamai taršai skaičiuoti. Apžvelgiamos teorinės priemonės ekonominiam sukeliamos taršos vertinimui. Metodikai patobulinti atliekamas taršos tyrimas dviejose Vilniaus miesto sankryžose. Tam tyrimui atlikti suformuojama tyrimų metodika. Visų pirma parengiamas taršos skaičiavimo modelis, vėliau aprašomos modelio taikymo sąlygos. Pristatoma šiuo metu taikoma metodika, kuri ir tampa pirminiu tyrimo objektu. Metodikos tobulinimas vykdomas atliekant uždavinio sąlygų optimizaciją. T. y. sukuriamas optimistinis eismo srauto sudėties modelis Vilniaus mieste. Minėtose sankryžose vykdomas taršos skaičiavimas iki optimizacijos ir po jos. Tiriamas koreliacinis ryšys tarp eismo srauto intensyvumo ir taršos miesto gatvėse. Atlikus pirminio ir antrinio taršos skaičiavimo analizę, pasiūlomos priemonės metodikai patobulinti.Baigiamajame magistro darbe taip pat pabrėžiami transporto politikos iššūkiai Lietuvoje ir pasaulyje. Atlikus tyrimą ir rezultatų analizę pateikiamos išvados ir pasiūlymai. Darbo apimtis – 81 p. teksto be priedų, 39 iliustracijos, 21 lentelė, 22 literatūros šaltiniai ir 6 priedai. The master thesis is to improve road transport pollution in the calculation and assessment methodology. To achieve this objective was to review the work of scientists with the city's pollution-related topics.The work is presented based air quality index - an indicator showing the air pollution in the territory of the street. It also describes the trend of change in the number of vehicles Lithuania . Presentation of the main methods of road transport pollution generated by counting. It reviews the theoretical tools for economic evaluation of pollution. To improve methodology the monitoring of atmospheric research in two Vilnius city intersections. This investigation is formed research methodology. In particular drawn emission calculation model, then the model describes the conditions for the application. The presentation is currently applied methods, which will become the primary investigation. Methodological improvements carried out in terms of optimization task. It creates optimistic traffic flow composition model in Vilnius. In these intersections of emissions calculation to optimization and beyond. Studied correlation between the intensity of the flow of traffic and pollution in the city streets. The primary and secondary emission calculation analysis, propose measures to improve the method. The master thesis also highlights the challenges facing transport policy in Lithuania and the world. The investigation and analysis of the results with conclusions and recommendations. Work size - 81 p. text without appendixes, 39 pictures, 21 table, 22 references and 6 accessories.