Kanalinio propelerio tyrimas
Abstract
Baigiamąjame magistro darbe tiriami kanalinio propelerio traukos parametrai, jų priklausomybė nuo propelerio ir kanalo fizikinių parametrų. Darbo tikslas - pritaikyti konkrečiam varikliui optimalią propelerio ir kanalo kombinaciją, nustatyti įvairių parametrų įtaką propelerio traukai. Analitinėje dalyje apžvelgiami tokių propelerių taikymo pavyzdžiai, projektavimo ir tyrimo programų metodai bei algoritmai. Pateikiamas propelerio modeliavimo procesas naudojant "XRotor", DFDC, "Catia" ir ANSYS programas. Tiriamojoje dalyje ANSYS CFD baigtinių tūrių programa tiriama kanalo parametrų įtaka propelerio traukai. Išnagrinėjus teorinę medžiagą, sumodeliavus propelerį bei atlikus skaitinius tyrimus, pateikiamos baigiamojo darbo išvados. The master thesis investigates ducted propeller thrust parameters, thrust dependence on the physical parameters of propeller and duct. The aim is to select optimal propeller and channel combination for a particular motor, evaluate influence of the various parameters on the propeller thrust. The analytical part provides an overview of ducted propellers, examples of application, methods and algorithms of design and analysis programs. The propeller's modeling process using "XRotor, DFDC, "Catia" and ANSYS applications. The experimental part consists of various ducts parameter simulations using ANSYS CFD finite volume method program. Finally conclusions for theoretical material and numerical simulation are presented.