Amortizatorių įtaka automobilio dinaminėms charakteristikoms
Abstract
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjami dujiniai ir hidrauliniai amortizatoriai, jų įtaka automobilio dinaminėms charakteristikoms. Aptariami eksperimentiniu būdu gauti dujinių ir hidraulinių amortizatorių slopinimo efektyvumo rezultatai. Pakabos (amortizatorių) bandymo metu išmatuotas Eusamos dydis. Remiantis šiuo dydžiu, nustatyta pakabos elementų geba užtikrinti ratų sukibimą su keliu, esant nepalankioms sąlygoms. Gautos dujinių ir hidraulinių amortizatorių charakteristikos, palygintos grafiškai. Antrajame bandymo etape, pagal sudarytą automobilio schemą programa ,,Maple 9,5“, sudaryti automobilių su dujiniais ir hidrauliniais amortizatoriais pakabų matematiniai modeliai. Sudaryti pakabos elementų poslinkio grafikai. Automobilių kėbulo vertikalūs ir skersiniai svyravimo pagreičiai nustatyti prietaisu ,,XL Meter Pro Beta“. Sudaryti svyravimo pagreičių grafikai. The study object of the Master thesis is gas and hydraulic shock absorbers and their influence on partial characteristics (performance) of the car. It discusses the results of gas and hydraulic shock absorber damping efficiency obtained by an experimental method. Eusamos size was measured during the suspension (shock absorber) test. Based on this size, there was measured the capability of elements of suspension needed to ensure adhesion, under adverse conditions. The characteristics of gas and hydraulic shock absorbers were compared graphically. The second test phase, in accordance with a car scheme drawn up by the program „Maple 9.5“, involves suspension mathematical models of cars with gas and hydraulic shock absorbers. The shift schedules of suspension elements are composed. Vertical and transversal fluctuation accelerations of car body are measured by 'XL Meter Pro Beta“ device.