Pieno perdirbimo įmonių konkurencinės strategijos formavimas
Santrauka
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamos pramonės strategijos bei konkurencingumo vertinimo būtinumas ir problemos. Išanalizuoti ir susisteminti įvairių Lietuvos ir užsienio autorių strategijos kūrimo bei konkurencingumo vertinimo modeliai ir metodikos. Pagal teorinių sprendimų analizę pateiktas procedūrinis konkurencinės strategijos formavimo modelis. Atlikta Lietuvos pieno pramonės sektoriaus analizė. Pramonės konkurencingumas įvertintas ekspertinio vertinimo metodu. Remiantis atliktų tyrimų rezultatais pateiktas procedūrinis konkurencinės strategijos formavimo modelis, adaptuotas Lietuvos pieno perdirbimo pramonei, bei pateiktas konkurencingumo strategijos modelis, pagal ekonominio ciklo( nuosmukio laikotarpio) etapus. The analyzed subject of research paper is the urgency of evaluation and problems of competitive abilities. There are different Lithuanian and foreign models and methods of competitive abilities evaluation analyzed and systemized. According to the results of theoretical research, there are procedural model offered for competitive strategy formation. There are made reseach of Lithuanian milk industry. The competetiveness is evaluated by eperts construction methode. Sustaining on made reseach there are procedural model offered for competitive strategy formation adaptated to Lithuanian milk industry and ther are suggested model for competetive strategy accordin economical cikles(decline period). The work contains five parts: introduction, theory part, research part, conclusions and suggestions, references.